۱۹ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7578407
T T
۰ نفر

صادرات انواع کفش ایرانی 30 درصد کاهش یافت

۱۹ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7578407
صادرات انواع کفش ایرانی 30 درصد کاهش یافت .........................................
تهران بزرگ ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/12/1386 داخلی.اقتصادی.اصناف.کفش.
رئیس اتحادیه کفاشان تهران گفت:صادرات انواع کفش ایرانی در مقایسه با مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.
"محسن لبانی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت اصلی کاهش این میزان صادرات را، واردات بی رویه کفش های قاچاق و افزایش هزینه های مواداولیه کفش های تولید داخل اعلام کرد.
وی ادامه داد: میزان صادرات انواع کفش های تولید داخل درسال 81 حدود 100 میلیون دلار بود درحالی که این رقم امسال به کمتر از 50 میلیون دلار رسیده است.
وی بااشاره به اینکه روند صادرات انواع کفش به کشورهای اروپایی، عربی وغیره کاهش یافته، تصریح کرد: قاچاق کالاهای بی کیفیت چینی به بازارداخلی از مشکلات صنعت کفش داخلی است.
وی کیفیت کفش های تولید داخل را در مقایسه با نوع وارداتی بسیار مناسب دانست واظهارداشت: این کفش ها، هم ازنظرکمیت وهم از لحاظ کیفیت بالاتر از انواع چینی وارداتی است.
لبانی گفت: این درحالی است که کفش های تولید داخل با خلق و خوی ایرانی سازگار و از نظر بهداشت مورد تایید است.
وی خواستار حمایت بیشتر دولت از تولیدکنندگان کفش کشور شدوافزود: هزینه تولید کفش بطور مستمر در حال افزایش است که این موضوع می تواند صنعت کفش تولید داخل را بطور جدی تهدید کند.
وی باتاکید براینکه کفش ایرانی، صنعتی اشتغالزا و کارآفرین است، تصریح کرد: این صنعت قادراست قسمتی از نیاز بازار کار را تامین کند.
به گفته وی، هم اکنون حدود 400 هزار نفر در صنعت کفش کشورفعالیت دارند و علاوه بر این بسیاری از صنایع دیگر نیز به آن وابسته می باشند.
وی بااشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی باید بصورت نقدی مواد اولیه موردنیاز خود را تهیه کنند، تاکیدکرد: این درحالی است که فروش کفش تولید داخل به گذشت زمان نیاز دارد و امکان فروش بطور نقدی وجود ندارد.
این مسئول صنفی تصریح کرد: باید از صنعت کفش دربرابرافزایش هزینه های تولید و بی ثباتی قیمت مواداولیه حمایت کرد.
لبانی افزود: چرم، موادشیمیایی، پی وی سی، روغن، چسب، منگنه و نخ از جمله مواداولیه مورد نیاز صنعت کفش است.
وی گفت: این درحالی است که قیمت چرم از سال گذشته تاکنون به ازای هرمتر مربع حدود 10 هزارریال افزایش داشته است. ک/3 تهرام/7246/588/1547 شماره 650 ساعت 19:07 تمام
۰ نفر