۱۹ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7577923
T T
۰ نفر
سد بزرگ خدا آفرین در استان اردبیل سال آینده آبگیری می شود ........................................................
اردبیل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/12/86 داخلی.اقتصادی.عمرانی.سدسازی.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از آبگیری سد بزرگ خدا آفرین در استان اردبیل از سال آینده خبرداد.
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری، ستارمحمودی در دیدار با استاندار اردبیل افزود: با بهره برداری ازاین پروژه و سد قیزقلعه سی به عنوان بند انحرافی سد مزبور آب مورد نیاز 62 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت مغان در استان اردبیل و 12 هزار هکتار از کشتزارهای استان آذربایجان شرقی تامین خواهد شد.
استاندار اردبیل هم در این دیدار گفت: تامین آب 62 هزار هکتار از اراضی دیم دشت مغان ازطریق سد خداآفرین به منزله افزایش دو برابری راندمان کشاورزی در منطقه خواهد بود.
علی نیکزاد افزود: بلحاظ محوریت کشاورزی ، پروژه های مربوط به فصل آب و سدسازی در منطقه با حساسیت ویژه پیگیری می شود.
وی همچنین با اشاره به وضعیت آب شهری در استان گفت: برای تسریع در اتمام خط انتقال آب به سرعین ازخروجی سد اردبیل که هم اینک درحال اجراست اخیرا چهار میلیارد ریال اعتبار دیگر تخصیص یافت.
وی بااشاره به این که آب مرکز استان عمدتا از طریق چاه تامین می شود، انتقال یک هزار و 200 لیتر در ثانیه آب از تصفیه خانه سد یامچی به اردبیل طی سال آینده را ضروری دانست .
استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی خط انتقال این طرح به اتمام رسیده و با تزریق آب تصفیه شده به شبکه شهری در سال آینده آب استحصالی از چاههای درون شهری بمرور از شبکه خارج خواهد شد.
وی هم چنین خواستار مساعدت ویژه وزارت نیرو در تخصیص اعتبارات لازم برای سد کوثر و تسریع درمراحل اجرایی سد عمارت شد.ک/1 7122/618/587 شماره 166 ساعت 12:19 تمام
۰ نفر