۸ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7573495
T T
۰ نفر
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان از واردات بی رویه شکر انتقاد کرد ..............................................................
پارس آباد، اردبیل خبرگزاری جمهوری اسلامی 08/12/86 داخلی.اقتصادی.شرکت کشت و صنعت.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: واردات بی رویه شکر به کشور، موجب تلنبار شدن تولیدات کارخانجات داخلی در انبارها شده است.
محمد جعفرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال گذشته تاکنون حدود چهار میلیون تن شکر از خارج به کشور وارد شده و این رقم معادل دو سال مصرف کشور است.
وی از تولید 40 هزار تن شکر در کارخانه قند این شرکت در سال جاری خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از 30 هزار تن شکر در انبار شرکت راکد مانده است.
وی افزود: امسال بازرگانی دولتی از کارخانجات داخلی شکر خریداری نکرده است.
وی عدم فروش شکر تولیدی داخل را موجب بلوکه شدن نقدینگی کارخانجات و وارد آمدن ضربه مهلک بر پیکره صنعت قند و شکر کشور دانست و خواستار حمایت و اقدام عاجل دولت در این زمینه شد.
وی به سرمای بی سابقه در زمستان امسال و خسارت ناشی از آن اشاره کرد و افزود: یخبندان و کاهش شدید دمای هوا سبب شد محصول چغندرقند به موقع برداشت نشود و ازاین طریق بالغ بر 15 میلیارد ریال به شرکت مغان زیان وارد شد.
وی زهدار بودن سطح قابل توجهی از زمین های دشت مغان را از معضلات مهم این شهرستان عنوان کرد و گفت: دو هزار هکتار از زمین های زهدار منطقه به کشت و صنعت مغان تعلق دارد که در دو سال اخیر اصلاح اراضی زهدار در دستور کار شرکت مغان قرار دارد و قرار است در دو سال آینده با اجرای طرح زهکشی ، این زمین ها اصلاح شود.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با 20 هزار هکتار زمین کشاورزی مرغوب انواع بذر، محصولات زراعی ، باغی و دامی تولید می کند.
شهرستان مرزی پارس آباد مغان با 164 هزار نفر جمعیت در 240 کیلومتری شمال اردبیل واقع است.ک/3 7121/594/618/587 شماره 054 ساعت 09:57 تمام
۰ نفر