۷ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7573256
T T
۰ نفر

روز مهندس در سنندج گرامی داشته شد

۷ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7573256
روز مهندس در سنندج گرامی داشته شد ...................................
سنندج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/12/86 داخلی. فرهنگی. همایش.
همایش بزرگداشت روز مهندس سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی روز سه شنبه با حضور جمع زیادی از مهندسان استان کردستان در سرسرای اجتماعات مجتمع فجر سنندج برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا رییس سازمان نظام مهندسی با تبریک روز مهندس گفت: علوم مهندسی و پایه در قرون اخیر در سطح جهان موجب اختراعات و اکتشافات بسیاری بوده و تاثیرگذاری زیادی در سطوح مختلف داشته است.
مهندس " حسام شریعتی " افزود: انتظارات جامعه اکنون با پیشرفت تکنولوژی بسیار زیاد شده و مهندسان باید طبق اصول و قوانین روز فعالیت کنند.
وی جهان بدون مهندسی را مانند دوران عصر حجر و غار نشینی دانست و گفت: علم مهندسی امروزه در جهان موجب تحولات بسیار زیادی شده و بدون این علوم جهان نظم طبیعی خود را از دست خواهد داد.
وی به مساله ساخت و ساز در استان کردستان در حال حاضر و تفاوتهای آن با دهه 70 گفت: در دهه گذشته ساخت و ساز در این استان ساده بود اما اکنون شاهد پروژه های عظیمی در استان هستیم و این نشان دهنده پیشرفت این علم بوده ایم.
وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کردستان فعالیت خود را از سال 71 با 50 نفر آغاز کرد و اکنون با یک هزار و 600 نفر عضو در گروههای هفت گانه داریم.
وی اظهار داشت:باتوجه به اینکه فعالیتهای بسیار خوبی از طرف این سازمان در استان انجام شده اما کاستیهای نیز داریم که باید در جهت رفع این کاستی ها تلاش کنیم.
وی عدم نیروی انسانی متخصص و مصالح غیر استاندارد را یکی از مشکلات بخش ساختمان استان دانست و گفت: مسوولان باید در جهت رفع این مشکلات بیشتر تلاش کنند.ک/3 7346/610/1139 شماره 366 ساعت 14:36 تمام
۰ نفر