۱۶ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7563144
T T
۰ نفر
معاون استاندار خراسان رضوی: حمایت از نهضتهای اسلامی بخشی از تفکر دینی است ......................................................................
مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/11/86 داخلی.اجتماعی.سیاسی.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: پشتیبانی از نهضتهای آزادیبخش اسلامی بخشی از تفکر دینی ما است.
قهرمان رشید روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر و همچنین جلسه حمایت از دانش آموزان مظلوم غزه از سوی سازمان دانش آموزی استان در مشهد افزود: این تفکر برگرفته از تعالیم حیات بخش اسلامی است.
وی با اشاره به تشکیل دولت غاصب اسراییل در سال 1947 که با حمایت مستقیم آمریکا و انگلیس صورت گرفت، گفت: از آن زمان تاکنون شاهد جنگهای زیادی بین اعراب و اسراییل بوده ایم.
او افزود: در قالب این جنگها سه میلیون صهیونیست بر یکصد میلیون عرب مسلمان پیروز شدند که بخش اعظمی از این شکستها بواسطه فقدان یک جبهه واحد بین مسلمانان بوده است.
وی گفت: اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 یک فضای بازگشت به هویت اصیل اسلامی میان اعراب در منطقه بوجود آمد.
او افزود: این امواج منجر به شعله ور شدن انتفاضه مردم فلسطین و حتی پیروزی مردم مسلمان لبنان در جنگ 33 روزه علیه صهیونیستها شد.
وی با اشاره به سفر اخیر بوش به منطقه خاورمیانه گفت: اعمال فشار بیشتر بر روی مبارزان حماس، ایجاد تفرقه بین مردم فلسطین از دستاوردهای شوم این سفر به این منطقه است.
او افزود: هم اکنون دنیا شاهد جنایات رژیم صهیونیستی است و آنچه که شما دانش آموزان باید به آن توجه داشته باشید این است که نباید در برابر ظلم و جور و کشتار مسلمانان سکوت نمایید.
وی گفت: مقاومت جنبش حماس ادامه دارد و این مقاومت هرگز نخواهد شکست و مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان ملت مظلوم فلسطین خواهند بود و از مبارزات مردمی آنها حمایت می کنند.
رییس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این گردهمایی با هدف آشنایی دانش آموزان با دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار شده است.
ارسلان سبحانی افزود: حمایت از دانش آموزان فلسطینی و تجدید پیمان با آرمانهای حضرت امام (ره ) از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی است.
وی تعداد اعضای عضو سازمان دانش آموزی استان را 133 هزار نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد 95 هزار نفر عضو هلال احمر، 35 هزار نفر دانش آموز پیشتاز و فرزانه و سه هزار نفر عضو خبرگزاری پانا هستند.
در پایان این مراسم قطعنامه ای در سه ماده مبنی بر حمایت از مردم فلسطین ، اعلام انزجار از کشتار آنها توسط رژیم صهیونیستی و استمداد از مجامع بین المللی برای پیشگیری از گسترش این فاجعه انسانی قرائت و حاضران با فریاد تکبیر مورد تایید قرار دادند.
خراسان رضوی دارای یک میلیون و 278 هزار و 874 نفر دانش آموز است که 655 هزار 217 نفر از آنها پسر هستند.ک/2 7491/660 شماره 295 ساعت 14:07 تمام
۰ نفر