۱۶ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7563119
T T
۰ نفر
جشنواره شعر استانی فجر در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد .........................................................
یاسوج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/11/86 داخلی.فرهنگی.شعر.جشنواره.فجر 30.
معاون فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره شعر استانی فجر در این استان با حضور شاعران و علاقه مندان برگزار شد.
سید ناصر رضایی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 20 نفر از شاعران برجسته استان کهگیلویه و بویراحمد، مدارک و مستندات مربوط به آثار خود از جمله نشر کتاب، دیوان شعر و رتبه های کسب شده را برای جشنواره شعر فجر ارسال کرده اند.
وی اظهار داشت: کمیته علمی جشنواره پس از بررسی مدارک و مستندات ارسال شده هفت نفر را به عنوان شعرای برتر استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب و معرفی کرد.
وی این هفت شاعر برتر را فریدون داوری،حسن بهرامی،کوکب حاتمی،سید غفار موسوی، قادر طراوت پور،سید روح الله طباطبایی و مجید تقی زاده عنوان کرد.
به گفته وی، از میان هفت شاعر برتر استان کهگیلویه و بویراحمد فریدون داوری به عنوان شاعر برگزیده این استان درمراسم جشنواره شعر فجر کشوری در تهران شرکت می کند.
رضایی با اشاره به علاقه وافر مردم کهگیلویه و بویراحمد به شعر گفت: بیشتر اشعاری که توسط مردم این استان سروده می شود درباره مولفه های بومی، ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و اندیشه و تفکرات مردمی است.
وی بیان کرد: بیشتر اشعار سروده شده در استان کهگیلویه و بویراحمد به زبان فارسی است هرچند در سال های اخیر حرکت های خوبی برای سرودن شعر به زبان های محلی نیز مشاهده شده است.ک/3 7531/563/675 شماره 270 ساعت 13:45 تمام
۰ نفر