۱۲ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7560979
T T
۰ نفر
جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی آغاز شد ..........................................................
تبریز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/11/86 داخلی.اجتماعی.فرهنگی.فجر30.
جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی از روز جمعه آغاز شد.
در نخستین روز از ایام دهه فجر مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی و نیز فرماندهان نظامی و انتظامی آذربایجان شرقی باحضور در بیت نماینده ولی فقیه در استان با آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل (ره ) و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.
امام جمعه تبریز در این دیدار گفت: این انقلاب مردمی در حالی به پیروزی رسید که هیچ یک از ابرقدرت ها موافق آن نبوده و با اهداف انقلاب مخالفت می کردند.
آیت الله محسن مجتهدشبستری افزود: نقش رهبری امام خمینی (ره ) در به ثمر رسیدن این خیزش مردمی بسیار مهم و تعیین کننده بود.
وی اظهارداشت: به سبب دینی بودن انقلاب و رهبری آن مردم با تبعیت از ولی امر خود انقلاب را به پیروزی رساندند.
مجتهدشبستری، رفتار، گفتار، افکار و اعتقادات رهبری در جامعه را بسیار موثر توصیف کرد و افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی با نفوذ در قلب های مردم توانست اراده آنها را در راه مبارزه با ظلم و استبداد محکم تر کند.
وی با اشاره به خصوصیات ویژه و منحصر به فرد امام خمینی (ره )، خداباوری و خدمت گذاری را از جمله این ویژگی ها عنوان کرد.
امام جمعه تبریز با بیان این مطلب که امام راحل همیشه خود را خدمت گذار مردم معرفی می کرد، از تمامی مدیران و رییسان دستگاه های اجرایی خواست تا کارهای خود را با تاسی از چنین صفاتی انجام دهند.
مجتهدشبستری تصریح کرد: باید توجه داشت که بخشی از ثبات نظام جمهوری اسلامی به نوع عملکرد مسوولان بر می گردد و در این راه باید چنان عمل کرد که مردم به نظام و انقلاب علاقمند شوند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس ، گفت: شهدای ایران اسلامی در راه پاسداری از ارزش ها و انقلاب فداکاری های زیادی کردند.
همزمان با دوازدهم بهمن ماه صبح امروز تعدادی از موتورسواران در حرکتی نمادین مسیر فرودگاه تبریز تا مزار شهدای وادی رحمت را طی کردند.
در ایام دهه فجر امسال 835 پروژه مختلف با یکهزار و 515 میلیارد و 269 میلیون ریال اعتبار در استان آماده افتتاح شده است که 324 فقره از این پروژه ها در مناطق شهری و 511 فقره در مناطق روستایی در این ایام به بهره برداری می رسد.
همچنین در آیین های جشن دهه فجر امسال شش هزار برنامه، رویداد و آیین فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی در سطح 19 شهرستان استان اجرا می شود.ک/3 (7223/586)587 شماره 098 ساعت 14:30 تمام
۰ نفر