۱۲ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7560901
T T
۰ نفر
واگذاری یک هزار و 960 هکتار زمین برای حل مشکل مسکن اقشار محروم ..............................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/11/86 داخلی.سیاسی.اجتماعی.اقتصادی.ریاست جمهوری.
نمایندگان ویژه رییس جمهوری برای اجرای تبصره 6 قانون بودجه سال 1386 کل کشور و ساماندهی تولید و عرضه مسکن با واگذاری یک هزار و960 هکتار زمین به وزارت مسکن و شهرسازی به نمایندگی از دولت برای حل مشکل مسکن اقشار محروم در قالب طرح واگذاری زمین های 99ساله موافقت کردند.
به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت ، نمایندگان ویژه رییس جمهوری در مورد نحوه اجرای تبصره (6) قانون بودجه سال 1386کل کشور و ساماندهی تولید و عرضه مسکن فهرست اراضی قابل انتقال مشتمل بر یک مورد در استان مازندران به مساحت 12 هکتار،استان سیستان و بلوچستان 8 مورد به مساحت 6/286 هکتار، 12 مورد مربوط به استان های آذربایجان شرقی (7 مورد) ، خراسان جنوبی (2 مورد)و ایلام (3 مورد) کلا به مساحت 213 هکتار، 20 مورد استان های گیلان (11 مورد)، کرمانشاه (5 مورد) و آذربایجان غربی (4 مورد) به مساحت 56 هکتار و 20 مورد استان زنجان به مساحت 1392 هکتار تعیین کردند.
بر اساس این تصمیم،مالکیت اراضی یاد شده به نام وزارت مسکن و شهرسازی به نمایندگی از دولت منتقل می شود و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است به فوریت و خارج از نوبت اقدامات مربوط به انتقال،تفکیک و سایر اقدامات ثبتی مربوط به اراضی یاد شده را انجام دهد.
نمایندگان ویژه رییس جمهوری همچنین تاکیدکردند که محورها و جهت گیریهای فعالیت صندوق های زمین و ساختمان (سهامی عام ) در شهرکهای دارای حداقل پانصد واحد مسکونی،فعالیت در بافت های فرسوده و نامناسب شهری و فعالیت در راستای سیاستهای دولت، پیش نویس اساسنامه صندوقهای یادشده جهت طی مراحل تصویب به شورای بورس ارایه شود.
بر اساس این تصمیمات و با عنایت به تاثیرافزایش دستمزد کارگر ساده بر افزایش قیمت آجر در شش ماهه نخست سال 1386، اجرای برنامه تغییر شیوه تولید سنتی آجر به صنعتی مورد تاکید قرار گرفت.
براساس این تصمیم ها همه استانداری ها نسبت به پیش بینی و تخصیص اعتبار لازم برای تامین خدمات زیربنایی و اجرای خدمات روبنایی در طرحهای آماده سازی اراضی موضوع بند یادشده توسط دستگاه های اجرایی ذی ربط اقدام کنند.
همچنین جهت تامین یارانه مورد نیاز برای انتقال کارکنان دولت از کلان شهرها با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری از محل ردیف " سایر منابع " دستگاه های اجرایی اقدام شود.
سیام/1436/ 1324 شماره 022 ساعت 10:30 تمام
۰ نفر