۵ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7557506
T T
۰ نفر

حماسه حسینی، هیچگاه غبار زمان نمی گیرد

۵ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7557506
حماسه حسینی، هیچگاه غبار زمان نمی گیرد ...............................................
کرمان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/11/86 داخلی.اجتماعی.مناسبتها.عاشورا.
با گذشت 16 روز از ماه محرم، شهر کرمان همچنان عاشورایی است.
در کنار برگزاری آیین های عزاداری، صدای قرائت زیارت عاشورا از گوشه گوشه این شهر به ویژه صبحها پس از نماز صبح به گوش می رسد.
صبح خورشید نزده، آفتاب زیارت عاشورا بر دلها می تابد و دوستداران حسین (ع) روزشان را با السلام علیک یا ابا عبدالله آغاز می کنند.
امسال هزار و سیصد و شصت و نهمین محرم عالم است. چه رمزی در محرم و عاشورا نهفته است که هرسال آیین های عزاداری تازه و پرشورتر از گذشته برگزار می شود.
محرم که می آید بی آنکه به تقویم نگاه بیندازی، در و دیوار از محرم خبر می دهد، بیرق های سیاه، صدای نوحه و عزا و آوای یا حسین از هر کوچه و برزن، از هر تکیه و مسجد و از هر خانه و خیمه به گوش می رسد. ماتمی سنگین بر عالم می نشیند و عاشقان حسینی در این روزها تابلویی با تار و پود دلدادگی و آزادگی می آفرینند.
صدای طبل و سنج، سینه و زنجیر و اشک و آه درهم می آمیزد و شور حسینی متبلور می شود.
زمستان است اما محبت حسین (ع) گرمابخش دلهای عاشقان کربلاست. آیین های عزاداری محرم کوچک و بزرگ، پیر و جوان و مرد و زن نمی شناسد زیرا حسین از آن همه است.
نوزادان شیرخواره به یاد علی اصغر سبز و سیاه می پوشند. جوانان به عشق علی اکبر و قاسم بن الحسن بر سر و سینه می زنند و سالخوردگان به یاد حبیب بن مظاهر می گریند.
فرزندان و خانواده های شهدا هم رقیه و زینب وار مویه کنان از صبوری خاندان اهل بیت (ع) می گویند و شهادت امام حسین (ع) مدرسه و دانشگاهی است که هر کس می تواند از آن درس بیاموزد.
"محمد" نوجوانی که همراه خانواده در زیارت عاشورا در مسجد قائم کرمان شرکت کرده است، می گوید: همه جا بوی حسین و یارانش می دهد از ابتدای محرم احساس می کنم روزهایم زیباتر و پرمعناتر شده است.
"حسین" دانش آموزی که به همراه همکلاسی های خود در هیات داغداران آفتاب دبیرستان "شریعتی" کرمان صبحها قبل از شروع کلاس های درس زیارت عاشورا را قرائت می کند نیز می گوید: از این که اسم من حسین است احساس غرور و افتخار می کنم.
وی از تقوا، ایستادگی در برابر ظلم به عنوان درسهایی نام برد که از قیام امام حسین (ع) آموخته است.
یکی دیگر از عزاداران حسینی در مجلس عزای حسینی در" تکیه ام البنین " درباره محرم، گفت: خون امام حسین و شهدای کربلا تا ابد در رگهای جامعه اسلامی جاری است.
"مسلم گلزاده کرمانی" پیروی از آموزه های عاشورا را رمز نجات و ظلم- ستیزی شیعیان و آزادگان نام برد.
مدرس تاریخ اسلام دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در خصوص ماه محرم به خبرنگار ایرنا، گفت: در عاشورا عصاره همه خوبی ها و آزاده ترین انسانها یعنی امام حسین (ع) و یارانش به شهادت رسید.
"امین رضا توحیدی" افزود: عاشورا سرآغازی برای بیداری مسلمانان و اصلاح جامعه و الگویی برای همه تاریخ است.
او گفت: امام حسین (ع) قیام کرد و با قیام خود دنیا را تکان داد و این حقیقت را به دنیا تعلیم داد که دشمن هر اندازه قوی باشد می توان با فداکاری او را از جای برکند.
یکی از روحانیون نیز درباره قیام امام حسین (ع)، گفت: حرکت امام حسین (ع) در مقابل یزیدیان برای ابقای مسلمین بود.
حجت الاسلام "مهدی امیرخانی" تصریح کرد: اگر امام حسین (ع) در سخت ترین شرایط ایستادگی نمی کرد امروز نامی از اسلام نبود.
آری رمز ماندگاری حماسه شهادت امام حسین (ع) در آزادگی و اخلاص حسین و یارانش نهفته است.
در شجاعت زینب، در وفاداری عباس، در معصومیت رقیه، در رشادتهای علی اکبر و در صبر سجاد (ع) و از این روست که هر سال خیمه های عزای حسینی با شکوه تر از قبل بر سرزمین دلهای عاشقان برافراشته می شود و پرچم عباس (ع) نسل به نسل پیام حماسه حسینی را فریاد می زند و ماندگار می کند. ک/4 7440/623/507/587 شماره 011 ساعت 12:41 تمام
۰ نفر