۲۹ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7555287
T T
۰ نفر
نماز ظهر عاشورا در سیستان و بلوچستان اقامه شد .............................................
زاهدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/10/86 داخلی.فرهنگی.معارف.
عزاداران حسینی در سیستان و بلوچستان، نماز ظهر عاشورا را به یاد نماز سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) در صحرای کربلا، اقامه کردند.
قشرهای مختلف مردم شهرستانها و بخشهای سیستان و بلوچستان از صبح امروز شنبه در دسته ها و هیاتهای سینه زنی و زنجیر زنی به سوگواری پرداختند.
عزاداران حسینی سیستان و بلوچستان با حمل پارچه ها و علم های سیاه و سبز، بر سر و سینه زنان در سوگ ابا عبدالله الحسین (ع) و 72 یار با وفای آن حضرت به عزاداری پرداختند.
مردم این استان که برخی از پیروان اهل سنت نیز در میان آنان حضور داشتند در هیاتهای سینه زنی و زنجیرزنی از حسینه ها و تکیه ها به سمت گلزار شهدا حرکت کرده و در غم سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت اشک ماتم ریختند.
به گزارش ایرنا، مردم عزادار زاهدان در هیاتها و دسته های سینه زنی و زنجیر زنی با حرکت از حسینیه ها و عبور از خیابانهای مختلف این شهر در مقابل مسجد" جامع" به عزاداری پرداخته و سپس عازم گلزار شهدا"بهشت مصطفی" شدند.
جمعیت حاضر در گلزار شهدا به حدی زیاد بود که حرکت دسته های عزادار به کندی امکان پذیر بود.
مردم زاهدان به رسم همه ساله برای تجدید میثاق با شهدا کربلا، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در گلزار شهدا حضور یافته و با نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیر زنی به سوگ می نشینند. مردم عزدار زاهدان پس از این عزاداری نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.
پذیرایی از عزاداران در حسینیه ها و مساجد و توزیع نذورات توسط عاشقان امام حسین (ع) از دیگر برنامه های ظهر عاشورا در زاهدان بود.
به گزارش ایرنا، هیاتها و دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در حال آماده شدن برای اجرا آیین شام غریبان در کنار گلزار شهدا گمنام هستند.
در همین زمینه اداره کل نشر آثار وارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان از عموم مردم عزادار این استان دعوت کرد تا در آیین شام غریبان در بارگاه شهدا گمنام شهرستانهای زابل، زاهدان، خاش، سراوان، ایرانشهر و چابهار شرکت کنند. ک/4 653/565/ 607 شماره 079 ساعت 16:01 تمام
۰ نفر