۲۶ آبان ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7553051
T T
۰ نفر
برخی مردم ساوه: ترویج فرهنک کتاب و کتابخوانی نیازمند توجه مسوولان است # ساوه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/08/86 داخلی.فرهنگی.کتاب.کتابخوانی. کتاب از دیر باز حافظ و احیاکننده تفکر و اندیشه های والا و منبع عظیم تکامل بوده و بسیاری از طالبان علم، اندیشه و حقیقت را سیراب کرده است. برخی از مردم شهرستان ساوه معتقدند: ترویج فرهنک کتاب و کتابخوانی در جامعه نیازمند توجه جدی مسوولان فرهنگی و آموزشی است. آنان گفتند: ارزیابی شرایط وامکانات موجود فرهنگی توسط مسوولان می تواند در بسترسازی فرهنک استفاده از کتاب در بین مردم موثر باشد. "علی دانش" یک فرهنگی می گوید: ترویج فرهنک کتاب و کتابخوانی در جامعه، جدای از توجه بیشترمسوولان مربوطه،محتاج تلاشی همه جانبه، فراگیر و ملی است.
وی افزود: تغییرات اساسی در هر جامعه، بستگی به نوع تلاش و همت نهادهای فکری و فرهنگی آن جامعه دارد. وی ادامه داد: پیشرفت و ترقی جوامع منوط به اوضاع فرهنگی و جهش مطلوب در رشد ریشه های فرهنگی و علمی آن دارد. "مینا مبین" استاد دانشگاه در ساوه نیز گفت: کتاب، یکی از برترین، زیباترین و مهم ترین تجلیات فرهنگی است که نهادینه کردن آن در جامعه نیازمند همدلی و همکاری مسوولان ذی ربط است. وی افزود: افراد و اجتماع باید بالاترین جایگاه را به کتاب اختصاص دهند و به عنوان نیاز دایمی و ضروری درنظر گرفته شود. "علی امیرآبی" یک شهروند ساوه ای نیز می گوید: در ژاپن، کره و بسیاری از کشورهای اروپایی مانند انگلیس، مردم علاقه زیادی به کتاب وکتابخوانی دارند.
وی افزود: دولت باید با تشویق مردم به مطالعه کتاب و خرید کتاب از ناشران و در اختیار قراردادن رایگان آن به افراد با این مشکل مقابله کند.
"علی شوریده" فروشنده کتاب در ساوه نیز می گوید: هم اکنون آحاد جامعه نسبت به کتاب و کتابخوانی بیگانه شده اند. وی افزود: ادامه این وضعیت منجربه ورشکستگی کتابفروشان و ناشران خواهد شد و از طرفی نویسنده هم به دستمزدش نخواهد رسید. رییس اداره فرهنک و ارشاد اسلامی ساوه گفت: برای ترویج فرهنک کتاب و کتابخوانی در این شهرستان سالانه بالغ بر 25 نمایشگاه کتاب با تخفیف 10 درصدی برگزار می شود. "علی شعبانی" افزود: متاسفانه کمتر از سه درصد سبد کالای هر خانواده به کالای فرهنگی اختصاص می یابد که باید با کاهش قیمت کتابها و برنامه ریزی مدون توسط مسوولان به ارتقای فرهنک کتاب و کتابخوانی در جامعه اهمیت داده شود. ک/4 7337/686/557
۰ نفر