۲۲ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7540443
T T
۰ نفر
امام جمعه همدان: دشمنی علیه تشیع نشان از صراط مستقیم این مکتب است ...................................................................
همدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/10/86 داخلی.فرهنگی.هیات های مذهبی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان گفت : توطئه و دشمنی علیه تشیع نشان از فعالیت شیعه و صراط مستقیم این مکتب است.
آیت الله "غیاثالدین طه محمدی" روز شنبه در گردهمایی مسوولان هیات های مذهبی شهر همدان افزود: صراط مستقیم مکتب تشیع موجب شده است تا عده ای به دشمنی با اعتقادات این مکتب برخیزند.
وی افزود: با وجود فعالیت فرقه های مختلف در دنیا دشمنی بین آنها وجود ندارد.
امام جمعه همدان در ادامه خواستار دوری از خرافات، برگزاری های متین و پرمحتوا، آیین های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد.
آیت الله محمدی، بر ضرورت توجه به تربیت مبلغ و ترغیب خانواده ها برای ورود فرزندان خود به حوزه های علمیه و تحصیل علوم دینی به منظور گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و پاسخگویی به نیازهای دینی جوامع بشری تاکید کرد.
وی گفت: مقام شامخ روحانیت و میزان تاثیرگذاری آنان در جامعه بسیار والا است، لذا باید این جایگاه را شناخت و برای ساخت و گسترش حوزه های علمیه بیش از پیش تلاش کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان نیز گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) بوده که باید در این زمینه تلاش کرده و برای سالم سازی جامعه گام برداشت. حجت الاسلام سید "ولی الله محمودی نژاد" افزود: خدمت و حضور در هیات های مذهبی و مجالس عزاداری نعمتی بزرگ و الهی است.
وی افزود: هیات های مذهبی باید از هر گونه مسایلی که موجب خدشه به آیین های عزاداری امام حسین (ع) و سوء استفاده دشمنان می شود، خودداری کنند.
محمودی نژاد از فعالیت ستاد ساماندهی شئون عزاداری در استان همدان خبر داد و مهمترین برنامه این ستاد را سالم سازی آیین های مذهبی دانست.
این همایش با حضور بیش از 350 نفر از مسوولان هیات های مذهبی شهرستان همدان برگزار شد. ک/2 7519 /564/1139 شماره 412 ساعت 15:58 تمام
۰ نفر