۲۲ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7540259
T T
۰ نفر
افزایش استخرهای چند منظوره در افزایش تولید ماهی در ایلام موثر است .................................................................
ایلام ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/10/86 داخلی.اجتماعی.شیلات.
مدیر شیلات استان ایلام گفت: افزایش استخرهای چند منظوره در افزایش تولید ماهی در این استان موثر است.
"یونس احمدی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه ظرفیت چشمه های این استان برای احداث مزرعه سردآبی پرورش ماهی تکمیل شده به همین دلیل بیشتر برنامه ریزیهای شیلات استان برای توسعه آبزی پروری ایجاد استخرهای دو منظوره و چندمنظوره است.
وی گفت : با توجه به دستورالعمل جدید، افرادی که مجوز آب به منظور خاص دارند می توانند از آن برای تبدیل مزرعه سردآبی خود به دو منظوره استفاده کنند.
وی گفت: اکنون سیاست اصلی شیلات تدوین برنامه هایی برای افزایش پرورش ماهی و آبزیان با استفاده از حداقل امکانات زمین و آب برای پرورش آبزیان است.
وی افزود: در راستای دستورالعمل سازمان شیلات سعی شده است که روشهای متنوع پرورش ماهی در استخرهای چندمنظوره اجرا شود.
وی گفت : به همین منظور اطلاعیه هایی در خصوص روشهای متنوع پرورش ماهی در استان ایلام توزیع شده که روشهای مختلف پرورش آبزیان با استفاده از حداقل آب و حداقل زمین آموزش داده شده است.
احمدی افزود : با توجه به اینکه حدود 40 درصد مردم استان به کار کشاورزی اشتغال دارند و در نیمه دوم سال اکثر آنان بیکارند، روآوری به پرورش آبزیان افزایش می یابد.
124 استخر پرورش ماهی سردآبی و گرم آبی یک منظوره و دو منظور در استان ایلام وجود دارد که سالانه دو هزار و 900 تن ماهی از آنها استحصال می شود.
ک/3 7177/534/633/1139 شماره 228 ساعت 12:54 تمام
۰ نفر