۲۲ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7540080
T T
۰ نفر
300 واحد مسکونی در روستای قوچ حصار شهرری تخریب و بازسازی می شوند ...................................................................
شهرری، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/10/86 داخلی.اجتماعی.دهیار.روستا.واحدهای مسکونی.
دهیار روستای قوچ حصار شهرستان ری گفت: 300 واحد مسکونی در روستای قوچ حصار شهرستان ری در انتظار اخذ مجوز برای تخریب و بازسازی هستند.
"جلیل راستگویان" روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: این تعداد واحد مسکونی از اراضی موقوفه آستان قدس رضوی هستند و به دلیل نداشتن اجاره نامه از اداره اوقاف نمی توانند مورد مرمت و یا بازسازی قرار گیرند.
وی ادامه داد: ساکنان این واحدها، به علت برخوردار نبودن از بنیه کافی مالی و پرداخت مبلغ مورد نظر به اداره اوقاف، تاکنون نتوانستند سند رسمی را برای منازل خود دریافت کنند.
وی گفت: مردم همچنان برای گرفتن مجوز ساخت وساز از دهیاری این روستا اصرار دارند و از آمادگی کامل برای احداث خانه هایی امروزی وجدید برخوردار هستند.
راستگویان افزود: آنان هیچگونه مدرکی را برای اثبات سند مالکیت واحدها دراختیار ندارند و این مساله باعث شده است تا ما نتوانیم مجوز ساخت را صادر کنیم.
وی در ارتباط با بافت فرسوده خانه های روستای قوچ حصار شهرستان ری، گفت: در حال حاضر قسمت قدیمی روستا دارای بافت فرسوده است.
وی افزود: ما به طور دقیق در حال نظارت بر روی احداث ساختمان ها هستیم تا اصول فنی، مهندسی و معماری در آن به شکل کامل رعایت شود.
راستگویان با اشاره به اینکه منطقه کهریزک بر روی گسل زلزله قرار گرفته است گفت: تمامی خانه های در دست ساخت دراین روستا با درنظر گرفتن اصول ایمنی بنا می شوند و با افرادی که اصول کاربردی ساختمان سازی را رعایت نکنند، برخورد قانونی می شود.
روستای قوچ حصار با هزار و 100 خانوار در هشت کیلومتری شهرستان ری واقع شده است. ک/3 7300/1660/ 1645 شماره 049 ساعت 09:50 تمام
۰ نفر