۲۲ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7540076
T T
۰ نفر
دانش آموزان مازندرانی با کمبود فضای ورزشی روبه رو هستند ......................................................
ساری،خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/10/86 داخلی.ورزشی.آموزشی.مدارس. مازندران.
به رغم اهمیت فعالیت های ورزشی وشاخص بودن دانش آموزان مازندرانی در این زمینه، آنان با کمبود فضای ورزشی در مدارس روبرو هستند.
به گزارش ایرنا حیاط تعداد کثیری از مدارس این استان کوچک و آسفالت بوده و برای ورزش مناسب نیست.
تعدای از دانش آموزان مازندرانی از این کمبود گله مندند و می گویند این معضل موجب شده تا نتوانیم از ساعات ورزش به درستی بهره مند شویم.
این افراد در گفت وگو با ایرنا خواستاراحداث فضای ورزشی ویژه دانش آموزان شدند.
"علی رکابی" دانش آموز سوم راهنمایی می گوید: فضای مدرسه ما برای ورزشهای تخصصی مانند فوتبال، والیبال و یا بسکتبال مناسب نیست.
وی می افزاید: نداشتن فضای مناسب برای اینگونه ورزشها موجب شده تا در کوچه ها و خیابان هابه بازی بپردازیم.
وی افزود: بازی در کوچه و خیابان ها برای ساکنان منطقه مزاحمت به وجود آورده و معمولا با اعتراض آنان مواجه می شویم.
"اصغر شجاعی" دانش آموز دوم دبیرستان نیز می گوید:کمبود فضای ورزشی موجب شده تا ورزش در مدارس جدی نبوده و حالت تفریح داشته باشد.
وی افزود: انجام فعالیت های ورزشی در خارج از مدارس موجب تلف شدن وقتمان شده و در افت تحصیلی موثر است.
"زهرا کیمیایی" دانش آموز مقطع متوسطه می گوید:دختران به دلیل محدودیت های ویژه بیش از پسران از کمبود فضای ورزشی رنج می برند.
وی افزود: پسران اغلب با بازی در کوچه و خیابانهاتا حدودی این کمبود را جبران می کنند، در حالیکه دختران از این امکان محرومند.
یک مربی ورزش با بیان اینکه مدارس استان اغلب استیجاری و غیر استاندارد است، گفت: کمبود فضای آموزشی در مدارس وجود دارد که فضای ورزشی جزیی از آن می باشد.
وی افزود: با توجه به کوچک بودن مساحت زمین مدارس، فضای ورزشی باید در خارج از آن احداث شود که این نیز مشکلات خاص خود را داشته و تقریبا غیر ممکن است.
وی گفت: تعدادی از مدارس در کوچه های تنگ قرار دارد و امکان استفاده از فضای ورزشی در نزدیکی آن محال است.
این مربی ورزش با اشاره به اهمیت و لزوم ورزش در مدارس و نقش آن در سلامتی روح و جسم دانش آموزان، افزود: نبود فعالیت ورزشی می تواند یکی از عوامل افت تحصیلی باشد که و با کمبود فضای مناسب این اتفاق می افتد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش وپرورش مازندران ضمن تایید این نقیصه گفت: دانش آموزان مازندرانی به لحاظ فعالیت های ورزشی درسطح کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است و باید در این راستا تمهیدات لازم به عمل آید.
وی با بیان این که دانش آموزان دختر در فعالیت های ورزشی موفق ترند، افزود: با توجه به محدودیت های حرکتی آنان باید سالن های ورزشی ویژه آنان در استان احداث شود.
"عبدالحسین عرب پور"رییس گروه تربیت بدنی و تندرستی آموزش و پرورش مازندران بابیان اینکه کمبود فضای ورزشی در مدارس یک مشکل کشوری است، گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان این استان به لحاظ فعالیت ورزشی در سطح کشور شاخص هستند باید توجه بیشتری در جهت ایجاد فضای مناسب برای دانش آموزان مازندرانی بشود.
وی سرانه فضای ورزشی دانش آموزان مازندران را 42 صدم مترمربع بیان کرد و افزود: تلاش می کنیم تا پایان برنامه چهارم این میزان به داقل به یک مترمربع افزایش یابد. ک/4 1888/402/508 شماره 045 ساعت 09:42 تمام
۰ نفر