۲۰ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7539734
T T
۰ نفر
معاون عمرانی استاندار ایلام خواستار اجرای طرح کمپوست زباله شد .............................................................
ایلام ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/10/86 داخلی. اجتماعی. محیط زیست.
معاون عمرانی استاندار ایلام خواستار اجرای طرح کمپوست زباله در شهر ایلام مرکز استان شد.
"فلاح عاقبت بین" روز پنجشنبه در نشست اعضای کارگروه مدیریت پسماندهای استان ایلام افزود: گزینه مورد نظر برای اجرای این طرح با دارا بودن ویژگی های لازم مشخص شده و شهرداری ایلام موظف به اجرای هر چه سریعتر این طرح است.
وی ادامه داد: با توجه به جمع آوری روزانه 480 تن زباله در شهر ایلام، اجرای طرح کمپوست زباله ضروری است و باید عملیات اجرایی آن هر چه سریعتر آغاز شود.
وی گفت: زمینی به مساحت پنج هکتار از اراضی ملی منطقه بخش ایلام برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان مبلغ چهار میلیارد ریال برای اجرای این طرح اختصاص یافته است تا اقدامی اساسی در راستای حفاظت از محیط زیست صورت گیرد.
دکتر عاقبت بین گفت: اجرای این طرح در بازیافت بهداشتی زباله ها موثراست و موجب حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی های زیست محیطی می شود.
در این نشست تعیین مکان برای معدوم سازی پسماندهای صنعتی سه پروژه شهرک صنعتی، پالایشگاه گاز و پتروشیمی ایلام مورد بررسی قرار گرفت.
گفتنی است پس از بررسیهای لازم مصوب شد کمیته ای از اعضای کارگروه مدیریت پسماندها، برای بازدید میدانی از نقاط مورد نظر تشکیل شود.ک/2 7177/534/633/1139 شماره 297 ساعت 15:13 تمام
۰ نفر