۲۰ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7539717
T T
۰ نفر
مجروحان هندی حمله تروریستی در افغانستان از زاهدان به کشورشان منتقل شدند ......................................................................
زاهدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/10/86 داخلی.سیاسی.روابط بین الملل.
مجروحان هندی حادثه تروریستی در منطقه قرقری افغانستان روز پنجشنبه از طریف فرودگاه زاهدان به هند انتقال یافتند.
کنسول هند در زاهدان، در جریان انتقال این مجروحان مراتب قدردانی دولت متبوعش را از کمکهای بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران در مداوای مجروحان تبعه هند اعلام کرد.
"آشوک چندر وید" در دیدار با مدیرکل دفتر سیاسی استانداری و مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در سیستان و بلوچستان گفت: تشکر صمیمانه ملت و دولت هند را از استاندار محترم سیستان و بلوچستان در خصوص پذیرش مجروحان تبعه هند و دستور کمک و مداوای آنان، ابلاغ می کنم.
وی افزود: با توجه به پیشینه تاریخی روابط دو ملت بزرگ ایران و هند قدر مسلم این اقدام انساندوستانه در تعمیق روابط دو کشور بسیار اثرگذار خواهد بود.
مدیرکل سیاسی استانداری سیستان و بلوچستان نیز مراتب تاسف و تالم استاندار این استان را در خصوص حمله تروریستی به اتباع هند در خاک افغانستان اعلام کرد.
رضا محمودی بیان کرد: توسعه پایدار در سایه امنیت امکانپذیر است لذا امیدواریم افغانستان بتواند امنیت را به کشور خود بازگرداند.
به گزارش ایرنا، بر اثر حمله تروریستی هفته گذشته در خاک افغانستان پنج تبعه هند که مشغول کار در طرح راهسازی قرقری ـ دلارام در ولایت نیمروز افغانستان بودند، زخمی و دو نفر کشته شدند.
در پی درخواست دولت افغانستان از جمهوری اسلامی ایران برای پذیرش مجروحان و کمک به درمان آنها، این افراد در بیمارستان زابل تحت مداوا قرار گرفته و امروز با یک فروند هواپیمای اورژانس هند به دهلی نو منتقل شدند.ک/2 653/565/660 شماره 280 ساعت 14:29 تمام
۰ نفر