۱۷ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7538224
T T
۰ نفر
بیش ازدو میلیاردریال اعتباربه احداث زورخانه جهان پهلوان تختی اختصاص یافت ......................................................................
شهرری، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/10/86 داخلی.اجتماعی .احداث زورخانه معاون فرهنگی اجتماعی شهردار منطقه 20 تهران گفت: دومیلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به احداث زورخانه جهان پهلوان تختی در شهرری اختصاص یافت.
"حبیب الله غفوری فرد" روز دوشنبه در حاشیه گرامیداشت چهلمین سالگرد جهان پهلوان تختی در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: این زورخانه 500 متر پایین تر از مقبره مرحوم تختی در پارک نغمه و درفضای سبز در حال احداث است.
وی ادامه داد: این زورخانه از فضایی استاندارد و مطلوبی برای انجام حرکات ورزش های باستانی و تمرین تکنیک های ورزش اول ایران کشتی برخوردار است.
غفوری با اشاره به اینکه عملیات راه اندازی زورخانه تختی از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است، افزود: در حال حاضر 90 درصد از عملیات عمرانی و اجرایی این پروژه انجام شده و فضای فیزیکی آن پیشرفت خوبی داشته است.
وی گفت:پیش بینی می شود این زورخانه تا فرا رسیدن دهه فجر به بهره برداری می رسد.
وی در ارتباط با بازسازی آرمگاه ابدی تختی گفت: در سال جاری سایه بانی فلزی به صورت آهنی و مسقف در جلوی مقبره وی نصب می شود تا مردم بتوانند در مکانی سرپوشیده نظاره گر مراسم بزرگداشت مرحوم تختی باشند.
غفوری گفت: ما در تلاش هستیم تا مقبره تختی را به نحوی بازسازی و مرمت کنیم و جایگاه شایسته ای را برای شیفتگان وی مهیا سازیم.
غلامرضا تختی در شانزدهم دی ماه سال 1346 در هتل آتلانتیک تهران دارفانی را وداع گفت و در ابن بابویه شهرری به خاک سپرده شد.ک 3 7300/1660/530 شماره 352 ساعت 15:01 تمام
۰ نفر