۱۲ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7535826
T T
۰ نفر
مشاوراستاندار لرستان: نبود زمینه کار برای دانش آموختگان اثرات منفی دارد ......................................................................
خرم آباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/10/86 داخلی.فرهنگی.دانشگاه.
مشاور فرهنگی استاندار لرستان گفت: نبود زمینه کار و اشتغالزایی مناسب برای دانش آموختگان دانشگاه ها وموسسات عالی اثرات منفی برای آنان به دنبال دارد.
حجت الاسلام "مرتضی موسی پور" چهارشنبه در جشنواره دانشجویان نمونه دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان در خرم آباد افزود: در حال حاضر بسیاری از دانش- آموختگان بازارکارندارند که این مهم توجه ویژه مسوولان دانشگاه هارا می طلبد.
وی اظهار داشت: توسعه رشته های دانشگاهی باید متناسب با نیاز بازار کار در استان باشد تا دانش آموختگان پس از فراغت از تحصیل با مشکل جدی مواجه نشوند.
وی یادآور شد: به همین منظور شورایی با همکاری دانشگاه ها و اساتید در استان تشکیل شده تا قبل از تصویب رشته های دانشگاهی، ارزیابی لازم جهت نیاز استان صورت گیرد.
حجت الاسلام موسی پور یکی از راههای توسعه کیفی دانشگاه ها ایجاد رشته متناسب با بازار کار دانست و افزود: رشته ها باید پاسخگوی نیازهای فعلی استان از جمله بخش کشاورزی، صنعت و معدن باشد.
مشاور فرهنگی استاندار لرستان توسعه کمی و کیفی دانشگاه ها به ویژه در بخش آزمایشگاهی و افزایش تعداد رشته ها و اساتید را خواستار شد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد لرستان نیز گفت: هم اکنون حدود پنج هزار دانشجو در 51 رشته تحصیلی در مقطع کاردانی و کارشناسی دراین دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
"کیانوش بهرهی"افزود:همچنین 250نفرمدرس همکاری لازم برای تدریس دانشجویان این دانشگاه در 9 مرکز علمی را دارند.
در پایان این آیین از 272 نفر دانشجوی نمونه در زمینه های علمی، ورزشی، فرهنگی، بسیجیان نمونه و مخترعان تجلیل شد. ک/2 7268/551/546 شماره 296 ساعت 13:34 تمام
۰ نفر