۱۲ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7535557
T T
۰ نفر
آموزش رشته های صنایع دستی در استان اردبیل توسعه می یابد .....................................................
اردبیل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/10/86 داخلی.اقتصادی.صنایع دستی.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از توسعه آموزش رشتهای مختلف صنایع دستی در استان خبر داد.
جلیل جباری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا برگزاری کلاس های آموزشی بویژه در شهرستانهای استان را گامی بلند در راستای بسترسازی ایجاد اشتغال دانست وگفت: برگزاری دوره های پیشرفته و پرداختن به دوره های تکمیلی و به آموزی در اولویت کاری این معاونت قرار دارد.
وی با بیان این که در سه ماهه گذشته 435 نفر در بخش صنایع دستی استان زیرپوشش برنامه های آموزشی قرار گرفته اند، افزود: آموزش این افراد در رشته های معرق و منبت چوب، نگارگری، تذهیب، طراحی سنتی، سفالگری ، حجم، مجسمه سازی ، تراش، فرآوری سنگهای نیمه قیمتی ، گلیم بافی ، ورنی بافی ، سوزن دوزی ، قلاب بافی ، خوشنویسی ، تراش روی شیشه و چاپ باتیک انجام شد.
جباری اضافه کرد: بر اساس سند توسعه اشتغال استان معاونت صنایع دستی استان ملزم به حفظ و ایجاد اشتغال برای هشت هزار و 500 نفر در طول برنامه چهارم توسعه در حوزه صنایع دستی است که بر اساس برنامه زمان بندی شده نسبت به اجرای این تعهد اقدام می شود.
وی حمایت از صنعتگران ، توسعه کارگاههای تولیدات صنایع دستی و افزایش انگیزه هنری هنرمندان فعال در عرصه صنایع دستی را از دیگر برنامه های این معاونت در سال جاری برشمرد.
وی همچنین بر لزوم معرفی صنایع دستی استان، بازاریابی، صادرات، حمایت از صنعتگران و برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی در استان تاکید کرد.
وی از آماده بهره برداری شدن پروژه مرکز آموزش صنایع دستی شهرستان بیله- سوار خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه که از سال 84 شروع شده تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
انواع زیرانداز از جمله فرش، گلیم، ورنی، جاجیم، مصنوعات چرمی و چوبی از مهم ترین تولیدهای صنایع دستی استان اردبیل است.ک/3 594/618/587 شماره 028 ساعت 09:26 تمام
۰ نفر