۱۰ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7535006
T T
۰ نفر
امام جمعه سنندج حضرت علی (ع) را محور وحدت بشریت خواند ......................................................
سنندج، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/10/86 داخلی.اجتماعی.اعیاد مذهبی.
امام جمعه موقت سنندج مرکز استان کردستان با اشاره به جایگاه والای حضرت علی ( ع ) گفت: آن حضرت محور وحدت جامعه بشری و قله آرمان های انسانی است.
ماموستا "محمد امین راستی" روز دوشنبه در جمع مردم و مسوولان شهرستان قروه افزود: اساسی ترین عامل وحدت بین مذاهب اسلامی الگو قرار دادن حضرت علی (ع) است.
وی تفرقه را خطری بزرگ برای عزت و منزلت دین اسلام خواند و افزود: کلیه مسوولان و مومنین اهل سنت و تشیع ایران باید برای تعمیق وحدت گام های اساسی بردارند.
راستی با اشاره به توطئه ونیات شوم دشمنان ایران اسلامی افزود:تنها حربه و نیروی آنها برای از بین بردن عزت و افتخاراسلام تفرقه بین مذاهب است که مقابله با این مهم باید مورد توجه کلیه افراد جامعه باشد.
وی با اشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی تعیین شده است، خواستار عملی کردن این شعار گران سنگ از سوی تمام مسوولان و دست اندرکاران امور جامعه شد.
وی افزود: کلیه علماء و اساتید دانشگاه و معلمین باید در جهت درونی کردن دین مبین اسلام و از بین بردن برنامه تفرقه اندازان و دشمنان دین اقدامات اساسی انجام دهند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این جلسه عید غدیر خم را نماد اتحاد جامعه خواند.
حجت الاسلام "حسین بکتاش" افزود: وجود اتحاد بین مذاهب اسلامی و ارج نهادن به آیین های مذهبی یکی از اساسی ترین عوامل افتخار و عزت اسلام است.
وی تصریح کرد: مسلمانان اهل سنت منطقه کردستان ارادت خاص به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارند و این علاقه و عشق در تمام آیین ها مردم مشهود است.
در این مراسم مداحان و مولودی خوانان نمونه اهل سنت و تشیع قروه در وصف حضرت علی (ع) ابیاتی را خواندند.
شهرستان قروه با جمعیتی بالغ بر 199 هزار تن در 90 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
قرون متمادی است که در این دیار مسلمانان سنی و شیعه در کنار یکدیگر زندگی کرده اند.
مذهب غالب ساکنین استان کردستان، شافعی است.
7354/610/1139 شماره 464 ساعت 19:02 تمام
۰ نفر