۱۰ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7534904
T T
۰ نفر
آستان قدس رضوی نیمی از پل راه آهن بر روی رود فرات کشور سوریه را احداث کرد ......................................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/10/86 داخلی.خارجی.اقتصادی.پل.فرات.
مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی وابسته به آستان قدس رضوی گفت: این شرکت نیمی از احداث پل راه آهن را بر فراز رود فرات کشور سوریه احداث کرد.
مهندس محمدحسین چوپانکاره روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : پل راه آهن بر فراز فرات یک کیلومتر است که از یکسال پیش توسط شرکت مسکن و عمران قدس رضوی آغاز شده است.
وی اظهارداشت : موسسه عمومی راه آهن سوریه که در حال احداث یک خط آهن است، احداث پل راه آهن رود فرات را به مناقصه بین المللی گذاشت که شرکت مسکن و عمران قدس رضوی برنده شد.
وی ادامه داد : زمان اجرای این پروژه 800 روز است که تاکنون 51 درصد آن پیشرفت فیزیکی داشته است.
مهندس چوپانکاره ابراز امیدواری کرد: این پروژه 27 میلیون دلاری حداکثر تا یکسال دیگر به بهره برداری برسد.
مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی در خصوص ویژگی های پروژه پل گفت: این پل فلزی و بتنی 25 متری دارای پنج دهانه با طول بیش از 75 متر دارد که از هر دهانه آب عبور می کند.
وی با اشاره به اینکه پروژه مذکور نخستین همکاری آستانقدس رضوی با کشور سوریه است ، افزود: روند اجرای پروژه و میزان پیشرفت کار مهندسان ایرانی و ایتالیایی برآن نظارت دارند، باعث شده که کارفرمای سوری در آخرین اظهار نظر خود از نحوه و حجم انجام پروژه اظهار رضایت کنند.
وی در پایان گفت :اجرای این پروژه باعث گردید که شرکت مسکن و عمران قدس رضوی که عنوان صادرکننده نمونه استان خراسان رضوی را کسب کند .ک/3 662/589/659 شماره 362 ساعت 15:03 تمام
۰ نفر