۱۰ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7534674
T T
۰ نفر
معاون استاندار ایلام خواستار ساماندهی تعاونیهای مرزنشین استان شد ................................................................
ایلام ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/10/86 داخلی.اقتصادی.مرزنشینان.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استاندار ایلام خواستار ساماندهی فعالیت تعاونیهای مرزنشین این استان شد.
"حجت اله فرجی" روز دوشنبه در نشست اعضای کمیته بررسی مشکلات تعاونیهای مرزنشین استان ایلام افزود: با توجه به رونق اقتصادی خروجی مهران باید از توانمندیهای تعاونیهای مرزنشین استان به منظور تقویت صادرات و واردات استفاده شود.
وی ادامه داد: اکنون از مجموع 16 تعاونی مرزنشین استان ایلام تنها چهار تعاونی فعال است.
او گفت: این در حالی است که اعضای تعاونیهای مرزنشین می توانند در زمینه صادرات و واردات کالا در بازارچه مرزی مهران فعالیت چشمگیری به منظور رونق اقتصادی منطقه داشته باشند.
فرجی بر ضرورت شناسایی مشکلات فراروی تعاونیهای مرزنشین استان ایلام تاکید کرد و از دستگاه های اجرایی خواست برای رفع مشکلات این تعاونیها تلاش کنند.
مدیرکل تعاون استان ایلام نیز در این نشست گفت: تعاونیهای فعال مناطق استان ایلام می توانند با دریافت سهمیه ارزی درخصوص صادرات و واردات کالاهای مجاز اقدام کنند.
"منوچهر تیموری" مهمترین مشکلات فراروی تعاونیهای مرزنشین غیرفعال در استان ایلام را شامل نبود سرمایه کافی برای صادرات، کمبود امکانات برای نگهداری کالا و افزایش بدهیهای مالیاتی برخی از تعاونیهای مرزنشین عنوان کرد.
وی ادامه داد: تلاش می شود با تعامل سایر دستگاه های اجرایی زمینه لازم برای تقویت این تعاونیهای غیرفعال فراهم شود.ک/2 7173/633/1139 شماره 132 ساعت 11:26 تمام
۰ نفر