۳ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7532303
T T
۰ نفر
همایش جایگاه فرهنگ نقدپذیری در اتحادملی وانسجام اسلامی دردامغان برگزارشد .....................................................................
سمنان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/10/86 داخلی.اجتماعی.همایش.نقد.اتحادملی.
همایش جایگاه فرهنگ نقدپذیری در اتحاد ملی و انسجام اسلامی روز دوشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در این همایش گفت: اسلام می خواهد جامعه ای با نشاط داشته باشیم و این امر با نقد و نقدپذیری امکان پذیر است.
حجت الاسلام والمسلمین "سیدرضا تقوی" افزود: نقد و نقادی یار و مددکار آزادی هستند و رشد و تعالی علم مدیون نقد و نقدپذیری است.
امام جمعه دامغان نیز گفت: خداوند وقتی می خواهد به کسی لطف کند نقدپذیری را در او ایجاد می کند و در این زمان پذیرش حق نعمت می شود.
حجت الاسلام "سیدمحمود ترابی" با بیان روایتی از امام هادی (ع) گفت:وقتی که اعتراض و نقد به حق صورت گرفت خداوند نه تنها می پذیرد بلکه در صدد جبران برمی آید و آن را اصلاح می کند.
امام جمعه دامغان گفت: اگر نقدی صورت گرفت انسان باید در برابر نقد تسلیم باشد و همه باید در اصلاح یکدیگر شریک و به دنبال تقویت روحیه نقد پذیری باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این همایش گفت: مهمترین علت اختلافات بی اطلاعی است که همیشه در فضای ناآگاهی به وجود می آید و پذیرش نقد ازانسان های خیرخواه همیشه به صلاح جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمین "غلامعلی نعیم آبادی" گفت: به اعتقاد من هنوز به درجات وحدت ملی و انسجام اسلامی پی نبرده ایم ،اتحاد و انسجام نه تنها از مهمترین بلکه اساسی ترین مساله در جامعه است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: برای این همایش 25 مقاله ارسال شده است که از این تعداد با رای داوران 10 مقاله پذیرفته شده است.
"مصیب عباسی" گفت: در این همایش شش مقاله قرایت و چهار مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
در این همایش یک روزه استادان و دانشجویان دانشگاهها شرکت داشتند.ک/2 506/7341/599/608 شماره 225 ساعت 13:50 تمام
۰ نفر