۳ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7532153
T T
۰ نفر
450 واحد عرضه کننده مواد غذایی در اهواز جریمه شدند ...................................................
اهواز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 3/10/86 داخلی.اجتماعی.بهداشت.مواد غذایی.
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت:در راستای اجرای طرح نظارت بر تولید و عرضه مواد غذایی 450 واحد عرضه کننده مواد غذایی به علت تخلف بهداشتی در اهواز جریمه شدند.
" مهرداد شریفی " دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها شامل رستوران ، اغذیه فروشی و نانوایی است که تعدادی از آنان لغو پروانه شده، تعطیل و یا به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.
وی گفت:بر اساس بازرسی صورت گرفته در مدت سه ماه گذشته واحدهای متخلف به علت تخلف بهداشتی به پرداخت 300 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
شریفی تخلفات این واحدهای عرضه کننده مواد غذایی را نداشتن کارت تندرستی ، کیفیت پایین مواد غذایی و غیر بهداشتی بودن محل فعالیت عنوان کرد.
به گفته او تعطیلی و جریمه نقدی این واحدهای صنفی بعداز تذکر و مهلت 45 روزه انجام گرفته و سپس به علت توجه نکردن به تذکرهای بازرسان و برطرف نکردن نواقص بهداشتی احکام اجرایی شد.
وی افزود:برخی رستوران های اهواز جزو این واحدهای متخلف می باشند که با وجود تذکرات داده شده نسبت به رفع نواقص بهداشتی اقدام نکرده بودند.
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: از این تعداد واحد عرضه کننده مواد غذایی 200 واحد تا رفع نواقص و رعایت استانداردهای بهداشتی تعطیل شدند.
شریفی تعداد واحدهای تولیدی و عرضه کننده مواد غذایی زیر پوشش مرکز بهداشت غرب اهواز را شش هزار واحد اعلام کرد و افزود:این واحدها درساعات صبح و عصر توسط بازرسان این مرکز از نظر بهداشتی بازرسی می شوند.
وی گفت: برخورد قانونی با واحدهای صنفی متخلف با همکاری و هماهنگی اداره تعزیرات حکومتی، اماکن و شعبه ویژه رسیدگی به جرایم بهداشتی صورت گرفته است. ک/3 648/640 شماره 075 ساعت 10:51 تمام
۰ نفر