۲۹ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7531036
T T
۰ نفر
معاون وزیر بهداشت: دانشجو باید مطالبه گر و آرمانخواه باشد ...........................................................
گناباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/09/86 داخلی.فرهنگی.دانشجویی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : دانشجو باید مطالبه گر و آرمانخواه باشد.
دکتر "بهرام عین الهی" روز پنچشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: نباید جلوی انتقادات و نقدهای دانشجو را گرفت بلکه باید بر نقد و مطالبه گری این قشر تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، وی گفت:انتقادات دانشجویی حاوی نکات مثبت، طرح و برنامه های پیشنهادی برای اداره بهتر دانشگاه هااست که باید تقویت شود.
وی افزود:یکجانبه نگری و انباشت امکانات در مناطق برخوردار و شهرهای بزرگ نباید صورت بگیرد و سیاست دولت نهم و وزارت بهداشت توجه ویژه به مناطق محروم است.
عین الهی، لازمه خارج شدن مناطق محروم از محرومیت را گسترش آموزش عالی دانست و بیان کرد: اگر این مهم محقق شود به دنبال آن فرهنگ ، توسعه و امید نیز تقویت می شود که بسیار مهم و اساسی است.
وی با تاکید براین که زیرساخت های آموزشی و تجهیزاتی در این مناطق وجود دارد، اضافه کرد: آنچه باعث تحول می شود دانشجو است، ولی متاسفانه امید، انگیزه و میل به علم آموزی در برخی دانشجویان وجود ندارد که باید این آسیب ها را رفع کنیم.
معاون وزیر بهداشت همچنین دراین نشست از برخورداری 60 درصد از دانشجویان رشته های علوم پزشکی از امکانات خوابگاهی خبر داد.
عین الهی همچنین اعلام کرد:برای ادامه تحصیل دانش آموختگان رشته پرستاری که حجم بالایی را در کشور تشکیل می دهند و پذیرش محدود در رشته های تحصیلات تکمیلی پرستاری ،آنها در آزمون سال جاری می توانند در اکثر رشته های کارشناسی ارشد بدون محدودیت شرکت کنند.
وی در خصوص رشته فوریت های پزشکی نیز گفت:این رشته به دلیل تعدد تصادفات و میزان مرگ و میر بالای آن در کشور در مقطع کاردانی در سطح دانشگاه ها دایر شده و برای مقاطع بالاتر آن تا کارشناسی ارشد برنامه ریزی شده که در سالهای آتی اجرایی خواهد شد.
معاون وزیر بهداشت از تغییر مقطع رشته های بیهوشی، اتاق عمل، علوم آزمایشگاهی و رادیولوژی از کاردانی به کارشناسی خبر داد و گفت:زمان تحصیل در مقطع کاردانی برای این رشته ها کافی و کاربردی نبود و به همین خاطر به کارشناسی ارتقا یافته و در کنکور سال آینده لحاظ می شود.
در این نشست دانشجویان از نبود خوابگاه، فضای آموزشی مناسب ،امکانات رفاهی، فرهنگی و تجهیزات آزمایشگاهی، تشخیصی و پزشکی به عنوان مهم ترین مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گناباد یاد کردند.
معاون وزیر نیز وعده آغاز ساخت یک واحد خوابگاهی برای دانشگاه علوم پزشکی گناباد را به دانشجویان داد.
دانشگاه علوم پزشکی گناباد یکی از 42 دانشگاه زیر مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است که در حال حاض ر 600 دانشجو در 9 رشته مقاطع کاردانی و کارشناسی آن در حال تحصیل هستند.ک/2 7472/1654/589/659 شماره 376 ساعت 16:46 تمام
۰ نفر