۲۶ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7529559
T T
۰ نفر
شکارچیان غیرمجاز پارک ملی تندوره درگز دستگیر شدند ..................................................
مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/09/86 داخلی.اجتماعی.محیط زیست سرپرست محیط طبیعی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی روز دوشنبه از دستگیری دو تن از شکارچیان غیرمجاز پارک ملی "تندوره" شهرستان درگز خبر داد.
مهندس "علی تقی پور" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:دستگیری این افراد در حالی صورت گرفت که اجساد یک راس قوچ و میش وحشی شکار شده را به همراه داشتند.
وی افزود:شکارچیان غیرمجاز سه نفر بودند که یک نفر از آنها متواری شد.
تقی پور گفت:علاوه بر ادوات شکار و مقدار 60 کیلوگرم گوشت قوچ و میش وحشی، 10 گونه پرنده های حمایت شده از جمله قرقاول، هوبره، قو و عقاب که قبلا شکار شده بودند، به صورت تاکسیدرمی از این افراد کشف شد.
او افزود:از این شکارچیان غیرمجاز همچنین سه قبضه سلاح شکاری دوربین دار و یک دستگاه پروژکتور که برای شکار در شب استفاده می شد کشف و ضبط شد.
تقی پور گفت:بر اساس گزارش ها و بررسی ماموران حفاظت محیط زیست افراد دستگیر شده،به صورت مکرر در منطقه حفاظت شده شهرستان درگز اقدام به شکار غیر مجاز می کردند.
وی با اظهار این که "حیوانات شکار شده توسط این شکارچیان غیرمجاز در چرخه محیط زیست ارزش بسیار زیادی دارند"،خسارت وارده به محیط زیست از جنبه قانونی را حدود 80 میلیون ریال برآورد کرد.ک/3 7496/1654/589/659 شماره 405 ساعت 16:21 تمام
۰ نفر