۲۴ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7528635
T T
۰ نفر
تنها بیمارستان شهرستان دورود جوابگوی بیماران نیست ....................................................
دورود ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/09/86 داخلی.اجتماعی.بهداشت ودرمان.
مدیر شبکه بهداشت و درمان دورود گفت : تنها بیمارستان شهرستان دورود جوابگوی بیماران این شهرستان نیست. "دکترسعدی سالاروند"شنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان شهدای هفتم تیر دورود به ظرفیت 96 تختخواب درسال 1357 آغاز بکار کرد که در آن سال جمعیت شهرستان دورود 35 هزار تن بود اما اکنون جمعیت این شهرستان به 180 هزار تن می رسد.
وی با اشاره به مهاجر پذیری شهرستان دورود افزود : شهرستان دورود همچنین در محور ترانزیتی لرستان - اصفهان قرار گرفته که با توجه به سوانح رانندگی در این مسیر افزایش مراکز بیمارستانی را در دورود الزامی می سازد. دکتر سالاروند بااستناد به گزارشهای دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: سازه های ساختمانی این بیمارستان 30 ساله توان تحمل زلزله بالای 6 ریشتر را هم ندارد.
وی بااشاره به حادثه خیز بودن شهرستان دورودبواسطه قرارگرفتن برروی گسل معروف سیلاخور،عبور خط آهن تهران ـ جنوب ،گذر جاده ترانزیتی جنوب -تهران واصفهان به مناطق غربی وجنوب غربی،وجودکارخانجات سیمان ،فارسیت وصنایع سنگ وصنایع نظامی با چندهزارگارگر و نیز سیل خیز بودن منطقه گفت: همه این شرائط لزوم افزایش فضاهای بیمارستانی را دراین شهر مضاعف کرده است.
معاون فرماندار دورود نیز با انتقاد از کمبود فضای بیمارستانی در دورود گفت :حداقل انتظار مردم دوروداز دولت عدالت محور نهم این است که با توجه به سیاست منطقی این دولت در توزیع عادلانه فضاهای درمانی بیمارستانی یک بیمارستان دیگر در دورود احداث شود.
"غلام لک "افزود: در حال حاضر بسیاری از بیماران دورودی با صرف هزینه های سنگین مجبورند برای درمان به تهران یااستانهای اصفهان و مرکزی سفر کنند.
در روزهای گذشته برخی از مردم دورود درتماس با دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در دورود خواستار پیگیری واطلاع رسانی درخصوص ناکافی بودن تنها بیمارستان این شهردرمقابل سیل مراجعان شده بودند. ک/3 شبد1856**551**7284** شماره 443 ساعت 22:01 تمام
۰ نفر