۱۸ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7526211
T T
۰ نفر
فراخوان جشنواره فرهنگی هنری فرش در کاشان اعلام شد .................................................
کاشان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/09/86 داخلی. اقتصادی. فرش. همایشها برنامه و فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری فرش عصر یکشنبه در نشست خبری دست اندرکاران این جشنواره در دانشگاه کاشان اعلام شد.
به گزارش ایرنا، دبیر این جشنواره در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: دانشجویان علاقه مند می توانند تا بیستم بهمن ماه سال جاری آثار خود را به دبیرخانه مرکزی ، انجمن علمی فرش ایران ارسال کنند.
"حمید کارگر"آثارارایه دراین جشنواره را در موضوعاتی همچون مقالات تخصصی فرش،طراحی، رنگرزی ،بافت، مرمت و هنرهای تجسمی مانند نقاشی، عکس و آثار ادبی شامل شعر، داستان، نمایشنامه، فیلم و سایر گونه های هنری دیگر عنوان کرد.
وی اظهار داشت: این جشنواره با نیت درگیر ساختن اندیشه های جوان و خــلاق مجموعه دانشجویان کشور با هنر صنعت فرش دستبافت و ایجاد پویایی و نشاط در جامعه دانشگاهی در عین پیوند خـوردن با گذشته و بنیانهای استوار فرهنگ و تمدن ایران زمین برگزار می شود.
کارگر،آشنایی با جایگاه فرش در شناسنامه تاریخی،فرهنگی و اقتصادی ایران، دمیدن روحیه نشاط، پویایی و نوآوری در دانشگاههای کشور با محور قرار دادن فرش و شناسایی، پاسداشت و توجه به جنبه های گوناگون فرش ایران را از جمله هدف های برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فرش ذکر کرد.
رییس انجمن علمی فرش ایران نیز برگزاری این جشنواره را کمک به این هنر صناعی دانست.
دکتر"امیرحسین چیت سازیان" گفت: این جشنواره هنر صناعی فرش را در زمره دیگرهنرهایی قرار می دهد که همه دانشجویان کشور باهررشته و گرایش بتوانند در زمینه آن فعالیت کرده و وارد عرصه رقابت شوند.
وی گفت، اظهار داشت:برپایی جشنواره فرهنگی هنری فرش در میان دانشجویان به شناساندن این عنصر فرهنگی تاریخی و اقتصادی کمک فراوانی می کند.
استاد رشته فرش دانشگاه کاشان، توجه به هویت بومی و اصیل ایرانی اسلامی و گشودن چشم اندازهـای نو در نگرش فرش راازجمله هدف های این جشنواره عنوان کرد و گفت: این جشنواره فرصتی برای آشتی و پیوند با سنتهای و اصالتــهای دیرین ایران است.
رییس انجمن علمی فرش کشور ابراز امیدواری کرد:دانشجویان رشته های مختلف از دانشگاه ها و مراکز آموزشی سراسر کشور با توجه به اهمیت هنر صناعی فرش که می تواند معرف هویت فرهنگی تاریخی و هنری کشورمان در جهان باشد به این جشنواره توجه ویژه ای داشته باشند.
نخستین " جشنواره فرهنگی هنری فرش " ویژه دانشجویان از اول تا پنجم اردیبهشت 87 با همکاری اداره کل فرهنگی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و انجمن علمی فرش ایران در کاشان برگزار می شود. ک/3 562/554/546 شماره 446 ساعت 19:26 تمام
۰ نفر