۱۸ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7525959
T T
۰ نفر
ائمه جمعه گنبدکاووس: اعیاد بزرگ قربان و غدیر عامل وحدت مسلمانان هستند ....................................................................
گنبدکاووس ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/09/86 داخلی.اجتماعی.اعیاد.
ائمه جمعه شیعه و سنی شهرستان گنبدکاووس درشرق استان گلستان، با تبریک اعیاد بزرگ اسلامی "قربان و غدیر"، ازاین دو عید به عنوان عامل وحدت و اتحاد بین مسلمانان نام بردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ائمه جمعه گنبدکاووس روز یکشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت هفته "ولایت" این شهرستان، همچنین برلزوم برگزاری باشکوه آیین های این دو عید بزرگ اسلامی ازسوی آحاد مختلف مردم و مسوولان تاکید کردند.
امام جمعه شهرستان گنبدکاووس دراین خصوص، گفت: دو عید قربان و غدیر از اعیاد بزرگ اسلامی هستند که اگر به دستورات آن به خوبی عمل شود، برکات زیادی برای امت اسلامی به همراه خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین "محمدحسین سبحانی" افزود: مسئله حج و امامت ازمسائل مهم این دو عید بزرگ اسلامی است که هر یک جایگاه خاص خود را دارد.
وی همچنین بابیان اینکه این دو عید بزرگ از عوامل مهم در وحدت مسلمانان به شمار می روند، گفت: همه دست اندرکاران برگزاری مناسبت های اسلامی بایستی درآیین های خود فلسفه و اهداف مناسبت ها را برای آشنایی بیشتر مردم بویژه نسل جوان بیان نمایند.
حجت الاسلام سبحانی در پایان سخنان خود نیز برلزوم توجه به فقرا و محرومین و تقسیم بخشی از گوشت قربانی بین آنان از سوی مسلمانان شیعه و سنی که در روز عید قربان مباردت به ذبح قربانی می نمایند، تاکید کرد.
امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس نیز دراین جلسه با تبریک دو عید بزرگ اسلامی قربان و غدیر، گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی و صمیمیت حاکم بین مردم، این دو عید عامل وحدت و یکپارچگی مذاهب مختلف ساکن درایران و نیز این منطقه شده است.
آخوند "نورمحمد نوریزاد" افزود: نکته مهم در برگزاری مناسبتهای این دو عید آن است که سخنرانان بایستی در بیان مطالب خود از بیان مسائل اختلافی پرهیز نمایند.
وی همچنین برلزوم توجه بیشتر به فقرا در دو عید بزرگ اسلامی بویژه عید قربان تاکید کرد و گفت: در عید قربان بایستی فقرا را خوشحال کنیم.
دراین جلسه همچنین برلزوم برگزاری آیین های و همایش های مختلف از سوی ادارات و نهادها، مساجد و حسینیه های مناطق شهری و روستایی و دانشگاهیان و نیز تزیین خیابان ها و میادین و سردرب ادارات و نهادها تاکید شد.
شهرستان 290 هزار نفری گنبدکاووس که نیمی از جمعیت آن را اهل سنت تشکیل می دهد، درشرق استان گلستان واقع است. ک/2 7479/622/508 شماره 194 ساعت 12:55 تمام
۰ نفر