۱۷ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7525666
T T
۰ نفر
دستاوردهای سفر رییس جمهوری، شکوفایی بهاری گرم، در پاییز سرد ایلام ..................................................................
ایلام ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/09/86 داخلی.اجتماعی.رییس جمهوری.سفر.
دو روز، شور و اشتیاق، دو روز،فرصت دیدار و دو روز خاطره ماندگار، مجال بی رحمانه اندک بود و هم صحبتی یار غنیمت.
هنوز دو روز از پایان سفر رییس جمهوری و هیات دولت در سومین سفر از دور دوم سفرهای استانی به ایلام نمی گذرد که ایلامیان در پاییز سرد دلتنگ گرمای آن بهاری شدند که تک تک خانه های ایلامی ها را غرق گل و شکوفه مهر و مهرورزی کرده است.
هنوز پژواک صدای رسا و پر طنین صدای رییس جمهوری در گوش کوه ها و قله های سنگی ایلام تکرار می شود که " نام ایلام دیگر هیچگاه با پسوند محرومیت همراه نمی شود." رییس جمهوری و اعضای هیات دولت شامگاه روز پنجشنبه در حالی ایلام را ترک کردند که تصویب 115 مصوبه امید و نوید شکوفایی و پیشرفت را بار دیگر در دل مردم استان زنده کرد و انگار روحی تازه در کالبد و خونی تازه در رگ های این منطقه دویده است.
اکنون زنان و مردان و جوانان در حاشیه آیین های مختلف با نقل خاطره ها با امیدی پررنگ تر از سفر گذشته هیات دولت که رونق بسیار خوبی در سازندگی به این منطقه از کشور بخشید بود، از آینده شکوفای ایلام دم می زنند.
گروه های سیاسی ، احزاب، رسانه ها و افراد پی گیر مسایل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از هر مرام و مسلک نیز سفر به ایلام را تحقق شعار بزرگ عدالت محوری می دانند و از تلاش هیات دولت برای آبادانی ایلام قدردانی می کنند.
یکی از شهروندان محله محروم بانبرز شهر ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ما حتی در خواب هم نمی دیدیم که رییس جمهوری سرزده به میهمانی ما بیاید و در کوچه های خاکی منطقه را قدم بزند.
به گفته"علی رحیمی"، بی شک رییس جمهوری پس از دیدار از ایلام و ورود به محله های محروم و دیدار با قشرهای مختلف مردم محرومیت های منطقه را به خوبی درک کرده و از هیات دولت و مسوولان استان توجه بیشتر به عمران و آبادانی این محرومان را خواستار می شود.
وی می افزاید: تخصیص اعتبارهای ویژه و وعده ساختن ایلامی آباد به یقین در اولویت کار دولت خواهد بود و آینده ای درخشان را برای ایلام نوید می دهد.
نشست مطبوعاتی شب پنجشنبه رییس جمهوری با دست اندرکاران اطلاع رسانی و تاکید ایشان بر تقویت بخش های کشاورزی، نفت و گاز، صنعت، راه آهن، مهارآب ها و اشتغالزایی ایلام اکنون موجی از امیدواری در بین قشرهای مختلف مردم نظیر کشاورزان، صنعتگران و فعالان بخش های مختلف استان برانگیخته است.
رییس جمهوری با ملزم کردن دستگاه های اجرایی برای توجه به ایلام و در نظر گرفتن تسهیلاتی برای رفع مشکلات این استان، بار دیگر توجه به ایلام راکه جنگ هشت ساله آن را در چنبره مشکلات گرفتار کرده است، خواستار شد.
"داریوش قنبری"، "فریدون همتی" و "عادل اذر" نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی که دو روز چهارشنبه و پنجشنبه همراه رییس جمهوری و اعضای هیات دولت در مناطق مختلف این استان بودند نیز سفر رییس جمهوری به ایلام و تشکیل جلسه هیات دولت در این استان را نقطه عطفی در تاریخ توسعه این استان خواندند.
آنان با اشاره به اختصاص اعتبارهای قابل توجه برای تجهیز و زیرساخت های توسعه این استان گفتند: با تخصیص این اعتبارها و تسهیلات، بخش عظیمی از موانع و مشکلات فراروی توسعه استان تا دو سال دیگر بطور کامل برطرف می شود.
نمایندگان استان افزودند: سومین سفر دور دوم سفرهای استانی رییس جمهوری بیانگر عزم راسخ ایشان در توجه به مناطق محروم کشور و پی گیری مصوبات قبلی برای به ثمر رسیدن است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز با مثبت ارزیابی کردن حضور رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به مدت دو روز در ایلام گفت: حضور رییس جمهوری در این استان گامی مهم برای محرومیت زدایی از چهره این استان بوده است.
حجت الاسلام"محمد نقی لطفی" افزود: برپایی نشست هیات دولت در ایلام موقعیت مناسبی برای شناسایی دوباره مزیت های استان محروم ایلام و گامی بلند برای رشد این استان بدنبال داشت.
وی تصریح کرد: حضور رییس جمهوری و مصوبه های نشست هیات دولت در ایلام نشان از توجه ویژه دولت عدالت محور به توسعه استان های کمتر توسعه یافته و مناطق محروم دارد.
استاندار ایلام نیز با درخشان ارزیابی کردن سفر رییس جمهوری گفت: هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی خود به این استان برنامه ای راهبردی برای توسعه ای پایدار این منطقه دوباره ترسیم کرد.
"علی محمد آزاد" افزود: هیات دولت در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی دستور اجرای 115 مصوبه ارزشمند صادر کرد که اجرای این مصوبات گامی جدی در راستای زدودن غبار محرومیت از چهره استان ایلام است.
او اظهارداشت: این مصوبات متناسب با رفع محرومیت و مشکلات فراروی مردم استان ایلام در بخش های مختلف اتخاذ شده است.
رییس جمهوری اسلامی ایران نیز در پایان سفر دو روزه خود در دیداری صمیمی با اصحاب رسانه از امیدها در خصوص آینده ایلام گفت و گوشه ای از خاطره های حضور دو روزه خود در ایلام را نیز بازگو کرد.
وی از اشک چشم فرزندان شهید گفت و از لبخند پیرمردان و پیرزنان روستایی و تاکید کرد: دولت یکی از مهمترین اولویت های خود را بر محرومیت زدایی از ایلام استوار کرده است.
دکتر "محمود احمدی نژاد" مصوبات استانی هیات دولت در ایلام را زمینه ساز جهش و پیشرفت همه جانبه این استان خواند و با موثر خواندن حضور مسوولان در بین مردم و لمس دردهای آنها افزود: در کار تدوین این مصوبات تصویری شفاف و عمیق تر از استان در اختیار دولت قرار گرفته است.
وی ادامه داد: مجموع این مصوبات در پنج بخش شامل عمرانی و زیربنایی، مالی و اعتباری، بهداشتی و درمانی، فرهنگی و آموزشی و ورزشی است.
رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: در نشست سه ساعته هیات دولت در استان ایلام متناسب با مشکلات و تنگناهای فراروی مردم تصمیمات ارزشمندی برای رفع آنها اتخاذ شده است.
رییس جمهوری در حالی استان ایلام را ترک می کرد که مادران و پدران ایلامی دعای خیر خود را بدرقه راهش کردند و فرزندان شهید در این استان به خود بالیدند که اگر چه دست مهر پدری بر سرشان نیست اما رییس جمهوری مردمی و مهروز مهری پدرانه به آنان دارد.
بی شک پس از پرواز هواپیمای حامل رییس جمهوری از فرودگاه شهدای ایلام بسیاری از ایلامیان که از پشت پنجره های مه گرفته خانه های خود اوج گرفتن هواپیما را تماشا می کردند با خود به این نکته می اندیشیدند که" آیا محمود احمدی نژاد دو سال بعد برای بار سوم به عنوان رییس جمهور به استان ایلام سفر می کند؟ ک/4 7170/633/1139 شماره 392 ساعت 16:44 تمام
۰ نفر