۱۷ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7525634
T T
۰ نفر
یک مقام شورای نگهبان:تصمیمی برای برگزاری انتخابات رایانه ای گرفته نشده است ......................................................................
شهرکرد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/09/86 داخلی.سیاسی.انتخابات مدیرکل نظارت و اموراستانهای شورای نگهبان گفت:تاکنون هیچ تصمیمی برای برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی به روش رایانه ای گرفته نشده است.
"نصرت الله لطفی" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در شهرکرد افزود: شورای نگهبان با کلیات برگزاری انتخابات به روش ماشینی موافق است اما باید مشخص شود که چه بخشهایی از انتخابات باید به صورت رایانه ای برگزارشود.
وی تاکید کرد:شورای نگهبان تاکنون زیرساختهایی که برای برگزاری انتخابات به روش ماشینی فراهم شده باشد را کافی نمی داند.
به گفته وی ،باوجود توافقات انجام گرفته باوزارت کشوربرای ارایه نرم افزاری برای برگزاری ماشینی این انتخابات ، تا 30 آبانماه در این خصوص کار مهمی صورت نگرفت.
لطفی افزود:دراین تاریخ نرم افزاری که از طرف وزارت کشور تهیه شده بود در اختیار شورای نگهبان قرار گرفت که کارشناسان این شورا اشکالات کاری را با ادله به وزرات کشور اعلام کردند.
وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان هفته جاری در خصوص برگزارشدن و یا عدم برگزاری انتخابات به روش ماشینی تصمیم گیری شود.
وی همچنین اضافه کرد:یکی از ایرادات شورای نگهبان به این روش این است که در سطح کشور حدود 50 هزار شعبه اخذ رای برای انتخابات نیاز است که 15 هزار شعبـه از این تعداد به صورت سیار می باشد، آیا امکانات مخابراتی در روستاها و برای این تعداد صندوق می تواند جوابگوی نیازها باشد.
به گفته وی همچنین برای برگزاری انتخابات نیاز به حدود 500 هزار نیروی اجرایی می باشد که باید بررسی شود که این تعداد نیرو چگونه و چه زمانی نحوه کار با رایانه را می توانند ، یاد بگیرند.
وی همچین گفت: اشکال دیگر ، اشکال قانونی است زیرا که قانون صریحا به رای دادن با شناسنامه و ممهورشدن شناسنامه تاکید دارد،حال چگونه می توان دراین میان از کارت ملی استفاده کرد.
مدیرکل نظارت و اموراستانهای شورای نگهبان افزود: تاکید مابراین است که اگر نرم افزاری از سوی مجریان ارایه شود که در آن صحت ، دقت وامانتداری از آرای مردم بالا برود و هم از مشارکت مردم کاسته نشود ما هم با آن موافق هستیم.
به گزارش ایرنا وی در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی گفت:مردم ایران با حضور در پای صندوق های رای در 24 اسفندماه این شعار را عملی خواهند کرد.
وی اضافه کرد: مردم ایران فهیم و زمان شناس هستند وتوطئه های استکبار جهانی را شناخته اند و با حضور درانتخابات پیام خود را به دشمنان می دهند.
542/671/546 شماره 360 ساعت 15:34 تمام
۰ نفر