۶ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7520980
T T
۰ نفر
تیم های ورزشی دانشجویان ایران در 10 رشته به رقابتهای جهانی اعزام می شوند .....................................................................
سمنان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/09/86 داخلی.ورزشی.دانشجویی.
رییس فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی ایران از اعزام تیمهای ورزشی در 10 رشته مختلف به رقابتهای جهانی دانشجویان خبر داد.
دکتر "مهدی طالب پور"روز سه شنبه در حاشیه افتتاح سالن ورزشی کوثردانشگاه سمنان به خبرنگار ایرنا گفت : این تیمها در سال میلادی آینده (2008) و در رشته های مختلف از جمله کشتی آزاد و فرنگی،تکواندو، کاراته، تیراندازی شطرنج، هندبال و بسکتبال به این بازیها اعزام خواهند شد.
وی یادآور شد: رقابتهای جهانی دانشجویان در 32 رشته در کشورهای مختلف جهان برگزار می شود و ایران از این تعداد در 10 رشته شرکت می کند.
وی گفت: اولین اعزام این تیمها در رشته شطرنج است که دانشجویان دختر و پسر به رقابتهای جهانی در روسیه اعزام خواهند شد.
طالب پور با اشاره به شرکت دانشجویان ورزشکار ایران در یونیورسال دانشجویی در تایلند گفت: درخشش ورزشکاران ایرانی در این رقابتها موجب ارتقای رتبه ایران از نوزدهم به سیزدهم شد.
وی گفت: در این رقابتها برای اولین بار ایران در تاریخ دو و میدانی موفق به کسب مدال طلا شد که این از افتخارات دانشجویان است.
وی گفت: یونیورسال دانشجویی هر دو سال یک بار برگزار می شود و در سال 2009 این رقابتها در بلگراد صربستان انجام خواهد شد که از ایران نیز ورزشکاران دانشجو به این بازیها اعزام خواهند شد.
رییس فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی ایران گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران عضو فیزو (فدراسیون جهانی دانشجویان ) است و تیمهای دانشجوئی ایران نیز به صورت ملی و انتخابی از بین تمام دانشجویان دانشگاهها خواهد بود.ک/3 506/599/608 شماره 323 ساعت 15:50 تمام
۰ نفر