۶ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7520900
T T
۰ نفر
790 مرکز درمانی در شیراز پسماند عفونی تولید می کنند ...................................................
شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 6/9/86 داخلی.اجتماعی.محیط زیست.زباله مدیرعامل سازمان تنظیف و بازیافت موادشهرداری شیرازگفت790: مرکز درمانی و بیمارستانی در شیراز پسماند عفونی تولید می کنند که بهداشت محیط را با مخاطره مواجه می سازد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مهندس رمضان امینی سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس قانون پسماندهای عفونی بیمارستانی باید در محل بی خطر شود و سازمان بازیافت جهت حمل و دفع اینگونه پسماندهاهیچگونه وظیفه ای ندارد.
وی ادامه داد:مراکزی که پسماندهای عادی و عفونی رامخلوط می کنند برابر قانون برای باراول بین دو میلیون ریال تا یکصد میلیون ریال جریمه می شوند و دفعات بعد یکصد میلیون ریال جریمه خواهند شد.
وی اضافه کرد: مراکز درمانی و بیمارستانی باید به دستگاه های اتو کلاو و تبدیل پسماندعفونی به عادی مجهز شوند ، سازمان بازیافت پایان سال با برخی از این مراکز قرار داد حمل دارد.
امینی همچنین گفت: بودجه امسال سازمان بازیافت 160 میلیارد ریال است که 5/26میلیاردآن صرف فعالیت های عمرانی،خرید ماشین آلات خدمات شهری و آماده سازی سایت های پسماند عادی می شود.
وی افزود:هم اکنون اولین نیروگاه بیوگاز جهت تولید برق از گازهای تولیدی از پسماندهای عادی در شیراز در حال اجراست که با بهره برداری از آن گام مهمی در جهت کاهش آلاینده های زیست محیطی برداشته می شود.
مدیرعامل سازمان تنظیف و بازیافت مواد شهرداری شیراز ادامه داد: سایت دفن زباله در ساعت 700 متر مکعب گاز تولید می کند که بهره گیری از این میزان گاز می تواند در افزایش تولید برق منطقه اثرگذار باشد.
وی گفت: بر اساس پیمان کیوتو،کشورهایی که در کاهش گازهای گلخانه ای تلاش کنند از بانک جهانی دربرابر هر تن پسماند 5/7 دلار یارانه دریافت می کنند.
او همچنین افزود: در هفته گذشته پنج هزار تن مخزن ویژه مواد بازیافتی بین مدارس در شهر توزیع شده و پس از آن بین ادارات و سازمان های دولتی این مخازن توزیع خواهد شد.
امینی اظهار داشت: در شش ماه اول امسال چهارهزارتن مواد بازیافتی مانند شیشه، کاغذ، فلزات و پلاستیک در شیراز تفکیک شده که نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.ک/2 680/677/675 شماره 243 ساعت 13:56 تمام
۰ نفر