۶ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7520674
T T
۰ نفر

یادواره شهدای دانشجو در مراغه برگزار شد

۶ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7520674
یادواره شهدای دانشجو در مراغه برگزار شد ...............................................
مراغه، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/09/86 داخلی.اجتماعی.مناسبت ها.بسیج.
یادواره شهدای دانشجوی مراغه از سوی دانشکده علوم قرآنی این شهرستان برگزار شد.
رییس دانشکده علوم قرآنی مراغه دراین آیین گفت: واژه شهید و شهادت در آموزه های دینی شناخته شده ارزشمندی بوده و روایات متعددی در ارتباط با عظمت شهید بیان شده است.
حجت الاسلام محمد صبحانی، افزود: شهدای ما همچون شهدای صدر اسلام و اصحاب واقعی اهل بیت پیامبر (ص ) از جان و مال خود گذشته و به جایگاهی رسیدند که دیگران از رسیدن به آن محرومند.
استاد حوزه و دانشگاه بناب نیز در این آیین گفت: ذکر مظلومیت رزمندگان، شهیدان و جانبازان ضروری است، اما باید به سربلندی و سعادت شهیدان نیز اشاره کرد.
حجت الاسلام ناصر اصغری، افزود: تا زمانی که امام زمان (عج ) ظهور نکرده نباید انتظار از بین رفتن مظلومیت شیعه را داشته باشیم.
وی گفت: در جهانبینی اسلامی همه چیز انسان امانتی بیش در دست او نیست، بنابراین باید در حفظ و تحویل این امانت به صاحب اصلی اش کوشا بود.
وی افزود: شهیدان با درک این موضوع راه 100 ساله را یک شبه طی کرده و ما همچنان برای رسیدن به جایگاه این عزیزان تلاش می کنیم.
پخش برگ هایی بامضامین وصیت نامه شهیدان، نمایشگاهی نمادین از مقبره های شهدای دانشجوی مراغه، تواشیح و مرثیه سرایی از دیگر بخش های این یادواره بود.
شهرستان مراغه یک هزار و 400 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده که از این تعداد 12 نفر از دانشجویان می باشند.
شهرستان 250 هزار نفری مراغه در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است. ک/2 7483/1495/587 شماره 017 ساعت 09:44 تمام
۰ نفر