۳ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7519198
T T
۰ نفر
آغاز طرح زمستانه پلیس راه فارس در جاده ها/ رانندگان بیشتر مراقب باشند ....................................................................
شیراز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 3/9/86 داخلی.اجتماعی.پلیس راه.
پلیس راه استان فارس در قالب طرح کشوری طرح زمستانه خود، کنترل راه ها و جاده های این استان را برای افزایش ایمنی مسافران و رانندگان به مرحله اجرا درآورد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، طرح انتظامی - ترافیکی ویژه زمستان 86 که از ابتدای آذرماه آغاز شده است تا 16 اسفندماه سال جاری ادامه خواهد یافت.
رییس پلیس راه استان فارس دراین باره گفت:با توجه به نامساعد شدن هوا و بارش باران و برف درفصل زمستان، ایمنی تردد وسایل نقلیه در جاده ها نیز از اهمیت بیشتری نسبت به دیگر فصل های سال اهمیت می یابد که در این راستا، طرح زمستانه پلیس راه اجرایی شده است.
سرهنگ داریوش بهادری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای این طرح به ویژه در محورهای مواصلاتی برفگیر و کوهستانی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا با یخبندان و لغزندگی جاده ها، میزان حوادث نیز افزایش می یابد.
وی، افزایش و بهبود انضباط، امنیت و کنترل ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان فارس ،ارتقای ضریب ایمنی تردد و سایل نقلیه در جاده ها در جهت کاهش تصادف ها و ضایعات انسانی،تسهیل در عبورومرور وسایل نقلیه و ایجاد آرامش خیال برای هموطنان را ازجمله اهداف اجرای طرح زمستانه پلیس راه اعلام کرد.
بهادری، هماهنگی و همکاری بیشتر با گروه های برف روبی اداره کل راه و ترابری در مواقع انسدادراه ناشی از ریزش برف و کولاک و نیز همکاری بیشتربا گروه های امداد رسانی از قبیل اورژانس و هلال احمر در نجات جان مصدومان احتمالی حوادث و نیز کمک به مسافران در راه مانده با همکاری سازمان های امدادی را از دیگر هدف های طرح برشمرد.
رییس پلیس راه فارس محل استقرار ثابت تیم های مجری طرح زمستانه پلیس راه در فارس را محورهای شمالی، غربی و جنوب غربی فارس عنوان کرد.
وی به شهروندان توصیه کرد از انجام سفرهای غیر ضرور در فصل سرما خودداری کنند،قبل از مسافرت از سالم بودن وسایل نقلیه به ویژه برف پاک کن، بخاری، صاف نبودن لاستیک مطمئن باشند و از شرایط جاده هاو زنجیر چرخ نیز مطمئن شوند.
بهادری اضافه کرد: هنگام سفر به ویژه دربارندگی، رادیوی خود را باز نگاه دارندتا ازاطلاعات مربوط مطلع شوند،به هشدارهای ماموران پلیس راه و راهداری توجه کنند و در صورت نیاز از طریق شماره تلفن 110 هرگونه مشکل و اتفاقی را گزارش دهند.
وی شماره تماس مرکز پیام و کنترل ترافیک جاده ای پلیس راه انتظامی فارس را 2186106 اعلام کرد.ک/3 7382/677/515/675 شماره 088 ساعت 10:58 تمام
۰ نفر