۲۴ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7518234
T T
۰ نفر
نخستین موزه هوانوردی کشور در گیلان راه اندازی می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/24 فرهنگی.موزه.هوانوردی رشت- مدیرکل فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت گفت: نخستین موزه هوانوردی کشور در فرودگاه رشت راه اندازی می شود.
عباس رحمتیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این موزه که در ساختمان برج قدیم این فرودگاه راه اندازی می شود، تاریخچه هواپیمایی، تجهیزات مرتبط با هوانوردی و هواپیمایی و مشاغل مرتبط با آن به صورت ماکت، صوتی و تصویری در چهار طبقه به نمایش گذاشته می شود.
وی افزود: طراحی ماکتی از هواپیما و تجهیز آن، به منظور آشنایی بازدیدکنندگان از فضای یک هواپیما، از دیگر بخش های این موزه خواهد بود.
وی یادآور شد: در زمان حاضر تنها یک نمایشگاه دایمی هواپیمایی در تهران وجود دارد که در آن انواع هواپیماها به نمایش گذاشته شده است.
رحمتیان در خصوص اهداف راه اندازی این موزه، گفت: این موزه با هدف آشنایی عموم مردم وعلاقه مندان به مباحث هوانوردی، نمایش توانمندی ها و قابلیت های صنعت هوانوردی کشور و فرودگاه رشت، ترویج فرهنگ استفاده از ناوگان هوایی راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: با راه اندازی این موزه علاوه بر درآمدزایی برای فرودگاه ، امکان بازدید دانش آموزان، دانشجویان رشته های تحصیلی مرتبط و گردشگران از بخش های مختلف آن فراهم می شود.
مدیرکل فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت با اشاره به هزینه بالای راه اندازی این موزه، خواستار مساعدت و همکاری استاندار گیلان و مسوولان ذیربط شد. ک/3 7289/1552/508 شماره 030 ساعت 10:26 تمام
۰ نفر