۲۰ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7517658
T T
۰ نفر
هفدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در بندرعباس آغازشد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/20 فرهنگی.کنگره شعر.دفاع مقدس بندرعباس _ هفدهمین کنگره سراسری شعردفاع مقدس از روز سه شنبه با حضور 210 شاعر برگزیده کشور در بندرعباس آغاز شد.
به گزارش ایرنا، در مراسم آغاز این کنگره که بر عرشه ناو خارک در آب های نیلگون خلیج فارس برگزار شد استاندار هرمزگان گفت:تثبیت انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن،مرهون رشادتها و جانفشانی های شهیدان و ایثارگرانی است که هنوز بسیاری از زوایای فداکاریها و حماسه آفرینی های آنها آشکار نشده است عبدالعلی صاحب محمدی افزود:هنر و به ویژه شعر از جمله ظرفیتهای ارزشمندی است که می تواند بهترین زمینه برای بازگویی این ناگفته ها باشد.
وی ادامه داد:ایران از دیرباز به عنوان مهد شعرجهان شناخته شده است و همواره سبکها و مفاهیم جدیدی را در زمینه شعر ابداع کرده است.
صاحب محمدی از کنگره سراسری شعر دفاع مقدس به عنوان محلی مناسب جهت معرفی فرهنگ متعالی شهادت و دفاع مقدس نام برد که می تواند نقش ارزنده ای در انتقال مفاهیم و آرمانهای جمهوری اسلامی در معیاری جهانی داشته باشد.
در این مراسم اعلام شد در مجموع سه هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره رسیده است.
شاعران در هفدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در سه حوزه عاشورا، دفاع مقدس و مقاومت لبنان و فلسطین با یکدیگر به رقابت می پردازند.
تعداد آثار ارسالی هرمزگان به این کنگره 210 اثر اعلام شد و از استان سه نفر به هفدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس راه پیدا کرده اند.
درهفدهمین کنگره سراسری شعردفاع مقدس که تا22اسفندادامه دارد،همراه با شعرخوانی، جلسات نقد و بررسی آثار و کارگاههای آموزشی جنبی نیز برگزار می گردد.
7192/667 / 675 شماره 151 ساعت 15:37 تمام
۰ نفر