۱۸ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7517145
T T
۰ نفر
یک مسوول ستاد عالی مساجد کشور: آموزش در مساجد بر پایه پژوهش است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/18 فرهنگی.مسجد.پژوهش بوشهر-مسوول طرح و برنامه ستاد عالی کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت :فعالیت های آموزشی کانون فرهنگی و هنری مساجد بر پایه تحقیق و پژوهش است مسعود حسینی گهری شنبه درآیین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بوشهر افزود: از آنجا که کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ابتدا سلیقه ای بود و ساختار معینی نداشته است با ایجاد فضا و فعالیت های گسترده آموزشی با حضور مدیران کانون ها و امام جماعت، ساختار مناسب را دراین کانون ها فراهم کردیم .
وی اظهار داشت: در مساجد با ایجاد کانون های تخصصی فعالیت های آموزشی را بر پایه تحقیق و پژوهش قرار داده ایم و کانون های تخصصی از توسعه ستادها به شکل افزایش و فربه سازی نیروی انسانی جلوگیری و محیط مناسبی را برای تصمیم گیری و اجرا فراهم می کند .
حسنی گهری بیان کرد: هم اکنون با 170 کانون تخصصی تفاهم نامه امضاء کرده ایم که دارای 14 موضوع تخصصی است .
وی مبارزه با تهاجم فرهنگی را فعالیت اصلی این کانون ها دانست و گفت : اعضای کانون در این مسیر علاوه بر خودسازی باید از دگرسازی و توجه به جامعه هم غافل نمانند .
حسینی گهری گفت:نیروی انسانی که سرمایه عظیم این کانون ها ایت با انسجام، هماهنگی و حرکت اجتماعی خود می توانند این تهاجم فرهنگی را از بین ببرند وی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نمونه ای از حرکت سرمایه های اجتماعی دانست و بیان کرد: اعضای کانون های مساجد باید در قالب شبکه های اعتماد و مشارکت، این حرکت اجتماعی را به اوج برسانند .
مسوول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه امام صادق (ع) بوشهر نیز گفت:ریشه تهاجم هرهنگی عرفان کاذب است و آن را از شاخص ترین آسیب ها در بین جوانان کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور دانست.
حجت الاسلام عبدالرضا رستگار بیان کرد:عرفان کاذب فرقه های مذهبی متعددی را با خود به همراه داشته است و با عرفان ناب تفاوتهای بسیاری دارد. ک/2 7209/539 / 675 شماره 068 ساعت 13:16 تمام
۰ نفر