۱۰ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7514815
T T
۰ نفر
استاندار اردبیل خواستار ارتباط مراکز علمی با فعالان بخش کشاورزی شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/10 اقتصاد.کشاورزی.استاندار اردبیل- استانداراردبیل خواستار تقویت ارتباط دانشگاهها و مراکز علمی استان با فعالان بخش کشاورزی شد.
منصور حقیقت پور روزشنبه درهمایش اساتید دانشگاه و مدیران بخش کشاورزی استان گفت: شکوفایی هرچه بیشتر ظرفیتهای ممتاز بخش کشاورزی استان، در گرو اقدامات ویژه از جمله تقویت ارتباط دانشگاه با فعالان این بخش است.
وی اظهارداشت: استان با داشتن کمتر از دو درصد مساحت کشور حدود چهار درصد محصولات کشاورزی را تولید و به بازارهای مصرف عرضه می کند و افزایش این میزان تا 10 درصد قابل تحقق است.
وی افزود: توسعه این بخش علاوه بر کار آفرینی به بالا بردن درآمد عمومی مردم، جلوگیری از مهاجرتهای بی رویه، خوداتکایی کشور و افزایش صادرات غیرنفتی کمک خواهد کرد.
وی با بیان این که توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی از نیازهای محسوس در این حیطه است، گفت: برای کمک به افزایش زراعت آبی، تعیین حقابه استان از قزل اوزن با جدیت در دست پیگیری است.
وی اظهار امیدواری کرد با تحقق این مهم و بهره برداری تدریجی از پروژه های آبی در دست اجرا گشایش بیشتری در این حیطه ایجاد شود.
وی همچنین با اشاره به درحال اتمام بودن مطالعات آمایش سرزمینی استان گفت : نتایج حاصل از این مطالعات به برنامه ریزیهای توسعه ای استان بویژه در عرصه کشاورزی کمک شایانی خواهدکرد.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان هم در این همایش از تشکیل کمیته های کاری دراین سازمان برای تدوین راهکارهای کارشناسی برای نیل به چشم انداز برنامه توسعه کشور و اهداف تعیین شده از سوی وزارت جهادکشاورزی خبر داد.
ناصر توکلی گفت: استان اردبیل ازحیث اعتبارات ملی مربوط به زیرساختهای بخش کشاورزی در رتبه دوم کشور قرار دارد.
618/594/587 شماره 103 ساعت 12:53 تمام
۰ نفر