۵ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7514265
T T
۰ نفر
بررسی موردی امکان افزایش تراکم میگوی وانومی در بوشهر اجرا شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/05 اقتصاد.شیلات.میگوی پرورشی.وانومی بوشهر- مدیرپژوهشکده میگوی کشور مستقر در استان بوشهرگفت: فعالیت موردی بررسی امکان تراکم پذیری میگوی وانومی در شرایط آزمایشگاهی در بوشهر اجرا شد.
دکتر خسرو آیین جمشید دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: محققان این پژوهشکده با رعایت الزامات مدیریتی موفق شدند تعداد میگوهای پرورشی را در هر مترمربع از 20قطعه به 300قطعه افزایش دهند.
وی اضافه کرد: همچنین به منظور بررسی مقاومت این گونه میگوی پرورشی در برابر سرما نیز محققان این پژوهشکده موفق به نگهداری میگو در محیط باز و در دمای حداقل یک درجه سانتیگراد شدند.
آیین جمشید با اشاره به اینکه این پروژه در تانکهای چهارمترمکعبی انجام شده است یادآور شد: برای عملیاتی شدن این طرح در استخر پرورش میگو به یک میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با تامین این اعتبار برداشت میگو از سه تن در هر هکتار به 15تن افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه 51درصد میگوی پرورشی کشور در اراضی پرورش میگوی استان بوشهر تولید می شود، گفت: امسال در 870هکتار از استخرهای پرورشی میگوی استان بوشهر دو هزار و 200تن میگوی پرورش تولید شد.
آیین جمشید اضافه کرد: امسال 542میلیون ریال اعتبار به این مرکز علمی تخصیص یافته که با این میزان اعتبار هم اینک 20پروژه تحقیقاتی و دو پروژه موردی در بخش های مختلف دردست اجرا ست . ک/2 629/539 شماره 280 ساعت 16:17 تمام
۰ نفر