۵ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7514203
T T
۰ نفر
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: خوزستان ویژگی های منحصر بفردی دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/05 فرهنگی.شورای فرهنگ عمومی.نشست اهواز- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: خوزستان یکی از استان های استراتژیک کشور است و ویژگی های منحصر بفردی دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور واعظی دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان در بیت نماینده ولی فقیه در استان افزود: این استان می تواند فعال تر از سایر استان ها در زمینه شورای فرهنگ عمومی گام بردارد.
وی، گسترش فرهنگ را از مهمترین موضوعاتی دانست که شورای فرهنگ عمومی باید سرلوحه فعالیت های خود قرار دهد.
واعظی گفت: هم اکنون بیش از 20 سال از تشکیل شورای فرهنگ عمومی در کشور می گذرد و قوانین این شورا لازم الاجراست.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی با طراحی شورای فرهنگ عمومی زمینه شناخت وضعیت فرهنگی، رصد و ارزیابی مستمر مسائل فرهنگی استان ها را فراهم کرده است.
وی با اشاره به تلاش های شورای فرهنگ عمومی کشور در جهت تشکیل شورا در شهرستان ها اضافه کرد: در بیش از 230 شهر کشور شورای فرهنگ عمومی فعالیت می کند.
واعظی، برنامه ریزی برای ارتقاء فرهنگ عمومی و حرکت متناسب با مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور را از وظایف شورای فرهنگ عمومی در استان ها برشمرد و تاکید کرد: همه دستگاه ها باید در چارچوب فعالیت های خود در جهت عملی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی در استان ها حرکت کنند.
استاندار خوزستان نیز در این نشست با اشاره به رشد کمی و کیفی در بخش فرهنگ استان بویژه در زمینه گسترش کتابخانه ها گفت: تجهیز کیفی و کمی در سطح کتابخانه های استان نقش بسیار زیادی در توسعه فرهنگ ایفا می کند.
سید جعفر حجازی افزود: با وجود کاستی هایی که از زمان جنگ تحمیلی در این استان بجای مانده ولی با تلاش فراوان مسئولان در بخش فرهنگ، شاهد جایگاه خوبی در استان هستیم.
وی اظهارداشت: ظرفیت های موجود در استان و فضای تفاهم و همکاری به گونه ای است که به سمت گسترش نشاط و امید در جامعه پیش می رود.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به توجه ویژه به حضور بانوان گفت: در زمان حاضر افزون بر 78 درصد قبولی دانشگاه های استان خواهران هستند ضمن اینکه بسیاری از فعالیت های ادارات و موسسات استان را بانوان انجام می دهند که در نوع خود نشان از توان و ظرفیت این قشر دراستان دارد.
حجازی ابراز امیدواری کرد: با حمایت شورای فرهنگ عمومی کشور بتوانیم قدم های موثری در راستای توسعه استان برداریم.
آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه پیشرفت شورای فرهنگ عمومی در استان وابسته به حمایت شورای فرهنگ عمومی کشور است بر ضرورت ایجاد ابزاری برای عملی شدن مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد.
643 / 1760 شماره 218 ساعت 15:02 تمام
۰ نفر