۵ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7514083
T T
۰ نفر
استاندار سمنان: سهم استان از اعتبارات نوسازی مدارس کم است .........................................................
سمنان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/12/87 داخلی.فرهنگی.آموزش و پرورش.
سمنان - استاندار سمنان سهم این استان از اعتبارات نوسازی مدارس را کم دانست و بر ضرورت افزایش آن تاکید کرد.
"علی عبدالهی"روز دوشنبه در نشستی با مدیرکل نظارت و دبیر ستاد سفرهای استانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به فرصت پیش آمده، برای نوسازی مدارس باید تلاش شود و متاسفانه سهم استان سمنان در این بخش کم دیده شده است.
وی به پراکندگی دانش آموزان استان سمنان، کاهش بیسوادی در قشر جوان و نوجوان، رتبه استان در کنکور دانشگاهها و وجود نخبگان دانش آموزی اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر وزارت آموزش و پرورش به این استان شد.
استاندار سمنان در خصوص دوگانه سوز کردن سامانه سوخت مدارس این استان گفت: این طرح با اعتبار یک میلیارد ریال انجام شده و استان نیز با توجه به توان مالی خود در این زمینه تلاش کرده است.
در این نشست با نظر مساعد "سعید صابونی" نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش مقرر شد 25 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز مدارس به نسبت 15 میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی این استان و 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در اختیار سازمان آموزش و پرورش استان سمنان قرار گیرد.
همچنین 15 میلیارد ریال نیز به طور جداگانه از محل اعتبارات نوسازی مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش برای نوسازی و بهسازی مدارس استان سمنان تخصیص خواهد یافت. ک/1 599/608/508 شماره 098 ساعت 11:49 تمام
۰ نفر