۳ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7513401
T T
۰ نفر
آموزش مهارت های زندگی در سنین کودکی ضرورتی اجتناب ناپذیراست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/03 اجتماعی.آموزش و پرورش.مهارت زندگی قزوین - معاون امور پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش وپرورش استان قزوین گفت: آموزش مهارت های زندگی در سنین کودکی ضرورتی اجتناب ناپدیر است.
کاظم زمانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال طرح آموزش مهارت های زندگی ویژه دانش آموزان در 130 واحد آموزشی در استان درحال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد هزینه آموزش 65 مدرسه توسط سازمان بهزیستی و بقیه توسط آموزش و پرورش تامین می شود.
این مسوول گفت: امروزه به رغم ایجاد تغییرات عمیق فرهنگی و تغییر در شیوه های زندگی، بسیاری از افراد در رویارویی با مسایل زندگی فاقد تواناییهای لازم و اساسی هستند و همین امر آنان را در مواجهه با مشکلات آسیب پذیر کرده است.
زمانی ادامه داد: آموزش مهارتهای زندگی، فرد را قادر می سازد تا دانش، ارزشها و نگرشها را به توانایی های بالفعل تبدیل کند مثل اینکه چه کاری باید بکند و چگونه آن را انجام دهد.
وی افزود: مدرسه همگام با خانواده نقش تعیین کننده در ایجاد یا تخریب عزت نفس کودک دارد و جایگاه آموزش مهارتهای زندگی در برنامه درسی مدارس به صورتهای مختلف ارائه می شود.
زمانی گفت: اجرای این طرح در کوتاه مدت جوابگو نیست، این طرح باید به طور مستمر و برای والدین و مربیان نیز بطور همزمان اجرا شود.
وی افزود: هر چه این آموزشها و برنامه ها منسجم تر و با همکاری ارگانهای دیگر صورت گیرد، نتیجه بخش تر خواهد بود.
معاون امور پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش استان قزوین گفت: هم اکنون 17 هزار نفر دانش آموز ابتدایی استان در این آموزشها شرکت دارند که امیدواریم با همکاری شورای شهرستان و تامین اعتبار در کل مدارس استان اجرا شود.
زمانی همچنین از برگزاری طرح مروج سلامت در 67 واحد آموزشی و پیشگیری مشارکتی در 47 واحد آموزشی در سطح استان خبر داد.
استان قزوین دارای 240 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
7389/3404/ 684 شماره 075 ساعت 11:01 تمام
۰ نفر