۱ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7513134
T T
۰ نفر
استاندارخواستار حمایت از طرح ممنوعیت ویلاسازی در مازندران شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/01 اجتماعی.استاندار.ویلاسازی انتقاد.مازندران ساری - استاندار مازندران خواستار حمایت از طرح ممنوعیت ویلاسازی در این استان شد و با بیان اینکه طرح مذکور و توجه بر ارتفاعسازی در این استان از پشتوانه منطقی و استدلال برخوردار است از مدیران استانی که در سخنرانی ها ی خود از این طرح دفاع نکرده اند انتقاد نمود.
سید محمد کریمی که روز پنجشنبه در همایش مازندران ، ترافیک و اینده در خزر اباد ساری سخن می گفت، افزود: من تاکید می کنم اگر به زمین های کشاورزی مازندران توجه نشود و شاهد تغییر کاربری و همچنان ساخت ویلا باشیم مازندرانی ها سریدار آینده خریداران این زمین ها خواهند بود.
وی با بیان اینکه معتقدم باید مبلمان شهری استان مازندران با ارتفاع سازی تغییر کند ، تصریح کرد : این سیاست را در سه ماهه اخیر مطرح کردم و مدیران به ظاهر آن را قبول دارند اما هنوز هیج یک از مدیران در مدیریت شهری ازجمله معاون عمرانی استاندار از این طرح و سیاست های مربوط به آن دفاع نکرده اند.
وی اظهار داشت: من ادعای این را دارم با استفاده از چهار هزار هکتار اراضی که در بافت فرسوده شهرهای مازندران وجود دارد می توانیم برای هر ایرانی متمکن یک خانه مسکونی آپارتمانی بسازیم .
استاندار مازندران گفت: زمان حکم می کند که بافت فرسوده شهرهای مازندران با ارتفاعسازی توسعه بیابد.
به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار مازندران در ادامه سخنانش به مشکلات مدیریت ترافیکی شهرهای مازندران اشاره کرد و گفت : مشکلات ترافیکی شهرهای استان با برنامه های کوتاه، میان مدت و بلندمدت قابل حل است.
کریمی گفت: طرح پارکبان که شهرداری آن را اجرا می کند دردی را دوا نکرده و مردم آن را نوعی درآمد برای شهرداری عنوان می کنند که به نظر من باید جمع شود.
وی به نقش پلیس و طرح و برنامه شورای ترافیک استان مازندران در کاهش ترافیک شهری اشاره کرد و گفت: امروز پلیس نباید در مقابل مردم باشد بلکه باید در کنار مردم جدی تر برخورد کند.
وی ساخت کمربندی و طرح جامع شهری را از برنامه های بلند مدت عنوان کرد و گفت: اکنون باید ساخت کمربندی های شهرهای استان را شتاب بدهیم.
وی تاکید کرد : مشکلات ترافیکی استان مازندران با همکاری همه دستگاهها قابل حل است اما باید تلاش کینم.
کریمی گفت: اکنون ترافیک شهری مازندران خسته کننده شده است و حل این مشکل در اولویت برنامه های استان است.
مازندران دارای حدود سه میلیون نفر جمعیت است. ک/3 2585/402/506 شماره 280 ساعت 17:08 تمام
۰ نفر