۲۷ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7511963
T T
۰ نفر
60درصد از مهندسان ایلامی در قالب شرکتهای خدمات مشاوره ساماندهی شدند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/27 اقتصاد.منابع طبیعی.نظام مهندسی رئیس نظام مهندسی منابع طبیعی ایلام گفت : 60درصد از مهندسان بیکار ایلامی در قالب شرکتهای خدمات مشاوره ای ساماندهی شده اند.
دکترسیامک بیگی روز یکشنبه در نشست اعضای نظام مهندسی منابع طبیعی افزود: این مهندسان در قالب 70شرکت خدمات مشاوره ای ساماندهی شده و رتبه بندی کار این شرکتها نیز انجام شده است .
وی تعداد کارشناسان کشاورزی را در هر شرکت خدمات مشاوره ای حداقل پنج و حداکثر 15 نفر اعلام کرد و افزود: نحوه فعالیت این شرکتها به این صورت است که پس از اتمام کارهای اجرایی و ثبت این شرکتها، عرصه فعالیت هریک از آنها را با توجه به سطح فارغ التحصیلان هر منطقه مشخص می کنیم .
بیگی به معرفی 25 شرکت به بانکهای استان برای دریافت تسهیلات و تجهیزات اشاره کرد و افزود: در برنامه ریزی به عمل آمده تا سال 90تمامی شرکتهای مهندسی رتبه بندی و برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی خواهند شد.
وی ادامه داد: برای ساماندهی این شرکتهای خدمات مشاوره ای هفت میلیارد ریال اختصاص یافته که در قالب پروژه هایی که به آنها واگذار می شود پرداخت خواهد شد.
بیگی، درباره زمینه فعالیت شرکتهای خدمات مشاوره ای گفت : برخی از طرحهای این شرکتها استانی است و با اعتبارات محلی اجرا می شود که اکثرا در بخش نظارت بر پروژه های آب و خاک می باشند.
وی در پایان عمده طرحهای در دست اجرای این شرکتهای خدمات مشاوره ای وابسته به نظام مهندسی منابه طبیعی را طرح اصلاح نژاد دام ، ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان بیکار بخش منابع طبیعی و کشاورزی و نگهداری و فضای سبز و تولید گل و گیاه عنوان کرد.
7177/633 /546 شماره 335 ساعت 19:17 تمام
۰ نفر