۲۳ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7510679
T T
۰ نفر
اولین جشنواره و نمایشگاه منطقه ای مطبوعات کویرایران در سمنان گشایش یافت ......................................................................
سمنان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/11/87 داخلی.فرهنگی.جشنواره.مطبوعات.
سمنان - اولین جشنواره و نمایشگاه منطقه ای مطبوعات کویر ایران روز چهارشنبه در مراسمی در فرهنگسرای کومش سمنان آغاز بکار کرد.
در این جشنواره که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برپا شده است مطبوعات و نشریات محلی چهار استان کویری کشور شرکت دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: این جشنواره با شرکت مطبوعات محلی استانهای خراسان شمالی، یزد ،سمنان و قم تا بیست و هفتم بهمن ماه جاری در سمنان ادامه دارد.
"امیرعلی عموزاده" هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی بیشتر خبرنگاران و روزنامه نگاران استانهای کویری با یکدیگر و آشنایی جوانان با عرصه مطبوعات عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این جشنواره در پنج بخش خبر، گزارش، مصاحبه، عکس ومقاله برگزار می شود گفت: از هر استان پنج نفر به عنوان برگزیده در این بخشها به این جشنواره معرفی شده اند. در نمایشگاه منطقه ای مطبوعات کویر ایران نیز نشریات محلی و نیز سراسری در 26 غرفه نشریات و مطبوعات خود را در معرض دید قرار داده اند. وی برگزاری کارگاههای آموزشی فشرده و ساده روزنامه نگاری، ویژگی خبر در رسانه مکتوب و تصویری، روزنامه نگاری الکترونیکی را به عنوان برنامه های جنبی این جشنواره بیان کرد.
در مراسم افتتاح نمایشگاه مطبوعات استانهای کویری کشور معاون سیاسی امنیتی و امور عمرانی استانداری سمنان و جمعی از مسوولان و روزنامه نگاران حضور داشتند. در حال حاضر 31 نشریه و روزنامه در استان سمنان منتشر می شود در حالی که در سال 57 تنها یک روزنامه در این استان منتشر می شد.ک/2 506/599/608 شماره 081 ساعت 11:52 تمام
۰ نفر