۲۲ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7510413
T T
۰ نفر
لاریجانی: جهان شاهد به ثمر نشستن مجاهدتهای ملت ایران ودستاوردهای انقلاب است ......................................................................
اصفهان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/11/87 سیاسی.فجر30.راهپیمایی اصفهان - رییس مجلس شواری اسلامی گفت: امروز جهان شاهد به ثمر نشستن مجاهدتها ملت ایران در 30 سال گذشته و تحقق دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، "علی لاریجانی" درسخنرانی یوم الله 22 بهمن در جمع مردم اصفهان در میدان امام افزود: تصورات آمریکا و دشمنان نظام انکار موفقیت های انقلاب و زدن ریشه آن بود اما راهی که امام پیش روی ماگذاشت آرام آرام تحول بنیادی را بوجود آورد و مهمترین دستاورد آن بازگشت به خویش وهویت غنی اسلامی بود.
وی اضافه کرد: در موسم تحرکات سیاسی لغزشی برای کشور بوجود نیامد و در حرکتی که به رهبری امام به راه افتاد، خود را باور کردیم تا که استقلال سیاسی فرهنگی واقتصادی داشته باشیم و شعار نه غربی و نه شرقی امام که نیافتادن در دامن آمریکا و شوروی سابق بود، محقق شد.
لاریجانی تصریح کرد: برای استقلال کشور هزینه های زیادی کردیم که ارزش آن را داشت و امروز ملت ایران سربلند و سرافراز از کشورش صیانت کرده و این قدرتی بود که امام به مردم هدیه داد.
رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نتیجه مجاهدتها این است ایران اینک از دانش هسته ای، دانش فضایی و ماهواره و دیگر دانش ها برخوردار است و بهانه جویی غرب در خصوص برخی فعالیت ها مانند انرژی هسته ای نشان دهنده اهمیت دستاوردهای نظام است.
لاریجانی گفت: آنها بهانه جویی های مختلفی کرده اند اما وقتی آژانس گزارش می دهد باز بهانه می گیرند که دانشی را که به دست آوردید ممکن است به سمت تولید سلاح پیش برود.
وی افزود: این چه استدالی است که آنها دارند، حقیقت مساله این نیست بلکه علت این فشارها آن است که ملت دست از این فعالیتها بردارد اما ملت مصمم و استوار است و از آرمانهای خود دست بر نمی دارد.
وی در خصوص کنفرانس مونیخ نیز گفت: آنجا چالشهای بزرگ وبحرانهای مالی و خلع سلاح و مساله بالکان و افغانستان مطرحشد اما سخنی راجع به غزه به میان نیامد انگار که حادثه ای در آنجا رخ نداده است، وقتی ما راجع به غزه صحبت می کردیم آنها نگران بودند.
لاریجانی ادامه داد: چگونه است که درباره مساله کوچک بالکان سخن گفته می شود اما درباره فجایع اسراییل در غزه سکوت می کنند.
وی همچنین تصریح کرد:ایستادگی ملت و رهبری مدبرانه رهبر انقلاب و مجاهدت دولتها و مخصوصا دولت نهم در راه دستیابی به دانشهای بینادین باعث شده سطح دانش ها در کشور ارتقا یابد و طراز علمی ایران در دنیا تغییر یابد، اما جالب این جااست که کشورهایی از مسایل هسته ای ما نگرانند که خود سلاح اتمی دارند، در واقع تنها هدف آنها وابستگی امت اسلامی است.
رییس مجلس شورای اسلامی، ایستادگی و خودباوری در دستیابی به فناوری ها نوین را امر مهمی دربعد از انقلاب ارزیابی کردوگفت: مهمتراز این دستاوردها بیداری امت اسلامی است که ریشه در انقلاب ایران دارد.
لاریجانی تاکید کرد: ما به حمایت از حزب الله و حماس افتخار می کنیم چراکه آرمان انقلاب، دفاع از مظلومان و مسلمانان است و اعتنایی به حرفهای بیهوده راجع به حماس و حزب الله نمی کنیم.
وی گفت:درآغاز دهه چهارم وظیفه داریم چگونگی فعالیت در این دهه را برای خود تعیین کنیم وباتوجه به حفظ استقلال سیاسی، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی و تمرکز روی توسعه دانش های پیشرفته، عزت ایران را بیافزاییم.
وی افزود: در این دهه یک موضوع توسعه اقتصادی کشور است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و وضعیت اقتصادی باید از رونق بیشتری برخوردار شود زیرا بالندگی اقتصاد در گرو رونق آن است.
لاریجانی، بااشاره به این که دولت، کاسب خوبی نیست و باتمام خدمات نباید اقتصاد کشور را در دست بگیرد افزود: باید اقتصاد بدست مردم داده شود زیرا اگر اقتصاد در دست دولت باشد رونق اقتصادی حاصل نمی شود و دولت باید نقش سیاست گذار داشته باشد.
وی با اشاره به این که چشمهای جهان در انتخابات سال آتی به ایران دوخته شده است گفت: انتخابات ابزاری برای انتخاب صالحان است تا کشور را اداره کنند.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتخابات وسیله انگ زدن نیست تصریح کرد: این که همدیگر را خوار کنیم باعث بزرگ شدن کشور نمی شود و با سیاه نمایی وضعیت کشور بهبود نمی یابد .
لاریجانی اضافه کرد: پس از 30سال اگر کسی فکر کند باتخریب، نزد مردم عزیز می شود اشتباه کرده بلکه انتخابات باید ویترین فکرهای نوباشد و نه تخریب و بازگشت به گذشته و امروز بیش از هر زمانی کشور به وحدت نیاز دارد.
وی اظهار داشت: در این انتخابات دشمن در کمین نشسته تا ستم به مردم روا کند اما مطمئن باشد مردم این مجال را به آنان نمی دهند، تا وقتی در کشور ولایت فقیه می درخشد و همه امور را با حکمت درنظر دارد دشمن مجال نمی یابد.
وی گفت: مردم در 22 بهمن تغییر حکومت خود را آغاز کردند و خداوند به آن برکت داد ویادگارانی را مردم تقدیم انقلاب کردند که دراین انقلاب می درخشند لاریجانی در ادامه تصریح کرد: اصفهان از زمان صفویه کانون علمی و فرهنگی بوده است و مردم اصفهان پیشگام تمام عرصه ها درقبل و بعداز انقلاب بوده اند.
وی افزود: اصفهان کانون اولین حکومت نظامی و آیت الله خادمی نقش مهمی درانقلاب داشت همچنین شهدای اصفهان مانند شهید خرازی، میثمی، کاظمی، همت و ردانی پور استوانه های دفاع مقدس بودند.
وی اظهار داشت: اصفهان در دفاع از کشور و درحرکتی که امام ایجاد کردند یک منفعت اسلامی را ایجاد نمود تا انقلاب اسلامی امروز یک حرکت بیدارگرانه را ایحاد نماید.
لاریجانی گفت: مامی دانیم که آمریکا و غرب در کودتای 28 مرداد سلطه جویی خود را نشان دادند و نیم قرن این کشور را عقب راندند و ما مبارزان زیادی درزندان وشهدای زیادی دادیم زیرا آمریکا می خواست اینجا را پایگاه خودش قراردهد.
وی افزود: اما این کشور که مهد اهل بیت بود و با انقلاب این حرکت را عوض کرد و درصف مبارزه با اسراییل قرار گرفت.
رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: صنایع ما وابسته و آبادانی برای چند شهربود ودرسال 57 جمعیت 36 میلیون ایران با پنج میلیون بشکه صادرات نفت در محرومیت بود.
لاریجانی تصریح کرد: ازنظر علمی تعداد دانشگاههای کشور محدود وپزشک کافی نداشتیم وضعیت ایران چنین بود اماپس ازنقلاب هرچند آمریکایی ها بر ما ستم کردند و دنبال حرکات تجزیه طلبانه بودند و شخصیت های ترور شدند و صدام راتحریک به حمله کردند اما در نهایت به اهداف خود دست نیافتند.
رییس مجلس شورای اسلامی پس از پایان سخنرانی در جمع راهپیمایان 22 بهمن، به دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان رفت.
506/ 545/544/558/1011 شماره 149 ساعت 13:45 تمام
۰ نفر