۱۳ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7505995
T T
۰ نفر
سهم ویدئو کلوپها از اعتبارهای فرهنگی همدان پرداخت نشده است ..........................................................
همدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/11/87 فرهنگی.نشست ها.موسسه های فرهنگی.
همدان- رییس اتحادیه عرضه محصولات فرهنگی همدان گفت: سهم فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی به عنوان تامین کنندگان محصولات فرهنگی بخش نمایش خانگی از اعتبارهای فرهنگی اختصاص یافته به استان، پرداخت نشده است.
"محمدرضا رهبر" روز یکشنبه در نشست مدیران موسسه های بازی های رایانه ای و ویدئوکلوپها در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینای همدان افزود: در طول فعالیت موسسه ها و فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی هیچ گونه حمایتی از آنان با ارایه تسهیلات بانکی نشده است.
وی اضافه کرد: باتوجه به مشکلات موجود در عرصه فرهنگ و تنگناهای مضاعف اقتصادی برای فعالان عرضه محصولات فرهنگی، نیاز به حمایت از این قشر بیش از پیش احساس می شود.
وی از مسوولان اجرایی استان خواست که تدابیری برای ارایه تسهیلات از محل بنگاه های کوچک و زودبازده به فعالان عرصه فرهنگی اتخاذ کنند.
وی عامل اصلی بروز بسیاری از تخلف ها را در این صنف مشکل اقتصادی عنوان کرد و افزود: باتوجه به اهمیت و جایگاه نمایش های خانگی در فرهنگ جامعه تقویت این بخش با حمایت های اقتصادی ضروری است.
رهبر همچنین ضمن بیان اینکه این اتحادیه از سال 85 در استان فعال شده و 60 عضو فعال دارد، افزود: 20 پروانه دایم و 32 پروانه موقت صادر شده است.
وی اظهار کرد: 30 فروشگاه غیرمجاز عرضه محصولات فرهنگی شناسایی شده و برای اخذ مجوز به آنان اخطار داده شده است.
معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگ در بین اصناف دیگر از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار هستند.
"علی اصغر زواری" افزود: مسوولان فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی بیشتر از هر مجموعه دیگری باید به فکر حفاظت خود از تولیدهای فرهنگی بیگانه باشند و اجازه ورود به آنها را ندهند.
در این نشست از تعدادی از موسسه ها و فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی و بازی های رایانه ای در استان تجلیل شد.
7521/564/508 ماره 1009 ساعت 15:32 تمام
۰ نفر