۱۳ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7505744
T T
۰ نفر
وزیر تعاون از افزایش فعالیت واحدهای تولیدی در مناطق آزاد خبر داد ...............................................................
چابهار ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/11/87 داخلی.اقتصادی.تعاون.فجر 30.
وزیر تعاون گفت: بر اساس مفاد تفاهم نامه مشترک بین مناطق آزاد و وزارت تعاون فعالیت واحدهای تولیدی در این مناطق افزایش می یابد.
به گزارش روز یکشنبه منطقه آزاد چابهار، محمد عباسی افزود: این تفاهم نامه در حال تهیه است و به زودی در جهت حمایت از واحدهای تولیدی در مناطق آزاد آماده خواهد شد.
وی در حاشیه مراسم افتتاح تعاونی الماس شرق در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار گفت: بر اساس این تفاهم نامه شرایط استفاده از ظرفیتهای ویژه کار و تولید که در قوانین مناطق آزاد دیده شده در بخشهای مختلف همراه با مردم در مسیر تعاونی قرار خواهد گرفت.
او با اشاره به اینکه تفاهم نامه در راستای رویکرد وزارت تعاون در استفاده از همه ظرفیتهای اقتصادی کشور منعقد شده افزود: راه اندازی هر واحد تولیدی در هر نقطه از کشور تاثیر مستقیمی در رشد اقتصادی و اشتغالزایی دارد.
وزیر تعاون همچنین بیان کرد: منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار دارای ظرفیتها و قابلیتهای بسیار بالایی در امر تولید و صادرات به ویژه صادرات مجدد است.
وی در ادامه با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر گفت: آهنگ تامین زیرساخت های منطقه آزاد و بندر چابهار در دولت نهم سرعت بیشتری گرفته است.
او افزود: توسعه همکاریهای اقتصادی مناطق آزاد با وزارت تعاون به دنبال درخواست دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام شده است.
وزیر تعاون همچنین در جریان بازدید از خط تولید کارخانه بسته بندی چای در چابهار نیز گفت: اساسا یکی از بهترین اقداماتی که برای رشد اقتصاد کشور انجام می شود حضور کارآفرینانی است که اقدام به اجرای طرحهای کارآفرینی می کنند.
عباسی تاکید کرد: نگاه کارآفرینی در رشد اقتصاد کشور بسیار مهم است لذا همه دستگاههای اجرایی باید در جهت توسعه و حمایت از این بستر در کشور تلاش کنند.
وی گفت: حمایت از واحدهای تولیدی در ابعاد مختلف از اهداف مهم وزارت تعاون است.
او با اشاره به اینکه کارخانه چای سوفیا در نخستین مرحله برای 20 نفر ایجاد اشتغال کرده افزود: برای کاهش آمار بیکاری در کشور راهی جز حمایت از طرحهای تولید و کارآفرینی نداریم.
وزیر تعاون بیان کرد: از اقشار مختلف مردم به ویژه تحصیلکرده انتظار نداریم به دنبال کار باشند بلکه این افراد باید بر اساس دانش و آموخته شرایط ایجاد کار را برای خود و دیگران فراهم کنند .
مدیر کارخانه بسته بندی چای سوفیا هم در مورد مشخصات این واحد گفت: طرح در فضای شش هزار و 300 مترمربع با زیربنای دو هزار مترمربع طی یک سال اجرا شده است.
رضا فرحناکی افزود: این طرح با 22 میلیارد ریال آورده متقاضی و هشت میلیارد ریال از محل کمک بنگاههای زودبازده با مشارکت بانک صنعت ومعدن در مجموع با رقم 30 میلیارد ریال راه اندازی شده است.
وی گفت: در مرحله بعدی این کارخانه در سال آینده برای 140 نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.
او افزود: در ابتدای تولید 11 نوع محصول با بسته بندیهای کاملا متفاوت به بازارهای داخلی عرضه شده است.
وی گفت: سفیر کنیا و هیات چای کنیا در بازدید از این کارخانه اعلام کردند تولید این واحد در همه بخشها به ویژه در رعایت استانداردهای بهداشتی از سطح کیفی خوبی برخوردار است.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار هم با تبریک دهه مبارک فجر گفت: در سایه همدلی و مشارکت همه دستگاههای اجرایی می توانیم زمینه توسعه واحدهای تولیدی را به شکل تعاونی در این منطقه گسترش دهیم.
محمدطاهر باقری زاده با اشاره به اینکه در منطقه آزاد چابهار مزایای ویژه ای در حمایت از تولیدکنندکان وجود دارد افزود: باید در جهت حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در مناطق آزاد گامهای اساسی برداشته شود.
وی بیان کرد: راه اندازی واحدهای تولیدی در این منطقه که در ایجاد اشتغال، افزایش درآمد مردم و ارزآوری تاثیر مستقیم دارد باید مورد توجه جدی قرار گیرد و قوانین در جهت حمایت و تقویت تولیدکننده باشد.ک/2 7265/1496/660 شماره 758 ساعت 12:23 تمام
۰ نفر